Vilken skall jag välja??

Vilken skall jag välja?

• Antal röstningar
    0
Så du är nöjd med hypermotarden antar jag ? :)
Enda kruxet är att man inte vill ut i endurospåret med den antar jag?
Gick du från motard till den? Jag kommer gå från sporthoj till en sådan förmodligen men jag bör nog ta och provköra en först men i alla tester man läst så är de flesta lyriska!

Jag är riktigt nöjd, problemet är ju när man är ute och kör med andra motarder och de vill köra grus så får man antingen köra långsamt eller skippa det!

Jag gick från KTM 530 sm precis som Ki ska göra! Provkörde lite hojar på johans mc för några veckor sedan och provkörde kort en RC8 och hade tankar på att byta... tills jag satte mig på hymen igen. Känns mycket lättare även vad den är och motorn är grym! :yoparty

Edit: Glömde, provkör!!

Tveklöst SuperDuke..

Bättre allroundhoj för bus, "touring", inspirerat gatåka och bana finns inte..

Grymt chassie, underbara bromsar, ok körställning, funkar att skjutsa på och oändligt mkt roligare att steka sporthojar med på bandagar bara för att alla är så förbannat insnöade på att farten sitter i plastkåpor och clip-on :D

Jag bytte från SDn till 600RR och börjar lida på landsväg efter ca 2 mil nu. På Dukken gick det bra åtminstone 15 innan jag började bitcha. (Tur att jag knappt åker gata längre, men som referens för dig som ska göra det också)

Jag är riktigt nöjd, problemet är ju när man är ute och kör med andra motarder och de vill köra grus så får man antingen köra långsamt eller skippa det!

Jag gick från KTM 530 sm precis som Ki ska göra! Provkörde lite hojar på johans mc för några veckor sedan och provkörde kort en RC8 och hade tankar på att byta... tills jag satte mig på hymen igen. Känns mycket lättare även vad den är och motorn är grym! :yoparty

Edit: Glömde, provkör!!

Ja motorn är ju i grund och botten samma som jag har nu och den blir man lätt kär i men jag vill komma ifrån sporthojens sittställning, blir aptrött i handleder och knän efter ett tag så länge man inte kör bana och flyttar runt på hojen. Hypern är nog en roligare hoj för gata och funkar riktigt fint på bana också :tummenupp

Vad det gäller twin å bana vet inte jag om det är så lyckat. Det är ett djäffla drag i hojjen från lägre hastigheter å ur kurvorna vet inte jag om det är så bra. Speciellt inte när man då ligger brevid nån som man vill ifrån.

Kanske bättre med en som e lite mindre elak.
Jag e skitkass för jag har vurpat tre ggr nu på två år vad gäller bana å de måste ju bara vara hojjens fel!!

Vad säger Johansson?

Vad det gäller twin å bana vet inte jag om det är så lyckat. Det är ett djäffla drag i hojjen från lägre hastigheter å ur kurvorna vet inte jag om det är så bra. Speciellt inte när man då ligger brevid nån som man vill ifrån.

Jag e skitkass för jag har vurpat tre ggr nu på två år vad gäller bana å de måste ju bara vara hojjens fel!!

Vad säger Johansson?
Knüllputsad twin på bana är über. Bara att vröla på! :)

Vad säger Johansson?

De ä bar å åk... man får ställa in tc (högerhanden) på hyper sensitive mode!

Jag älskar att köra bana med superduken. Jag tappar tusenkubikarna på rakorna men är ifatt efter nån böj och dom börjar bli ivägen tills rakan kommer igen.. Sexhundrorna hamnar efter ut ur böj men kan komma ifatt om rakan är lång, men sen kommer böjen och då trivs jag och SD som fisken i vattnet.. Sjukt kul, men vill man tävla är det BOTT som gäller och där ligger man efter med 60hk, eller flytta till England och köra SD-battle.. För mig blir det förhoppningsvis 600 rookie nästa år.

Jag kommer att sakna min SD, mest för att den är så kul på gatan. Jag har många gånger åkt Gbg-Lkpg på småvägar (35 mil) med min R utan problem. Det var jobbigt i nacken de första gångerna men man vänjer sig snabbt. Rumpan klarar sig förvånandsvärt bra även på R-sadeln, man rör sig en del på småvägarna. Jag rekomenderar starkt SD tack vare dess allroundegenskaper, och för att den får adrenalinet att pumpa oavsett var man kör. Den lärde mig att hitta balanspunkten upp till femmans växel..

Vad tror ni om den här då??

111705bottom.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey