Rocky skrev:
2380278 Det är en bärbar som åsyftas, dock verkar alla som jag kikat på ha denna processor AMD Sempron 3100+, är den helt värdelös så jag måste titta efter annat?
Du bygger/köper dator efter tilltänkt användningsområde. Tänk NOGA på vad du ska ha datorn till. För surfning och ordbehandling, kontorsjobb etc, kan du ha vilket skit som helst i princip.
Videoredigering, bildbearbetning, CAD eller andra 3d-program, spelande osv KRÄVER en fet burk med mycket klös i. (Snabbt och mycket RAM-minne, processor, gfx-kort kanske också extra snabb hårddisk osv) Det blir dyrt vill jag lova, men så är det med datorer.
Rusta/elgiganten/onoff och andra "billighetskedjor" säljer bara mainstreamshit som du inte kommer långt med. De lockar med "en komplett dator för 4999kr" osv..
Kan ju säga att jag betalat runt 25000/st för mina burkar med olika tiders värde på pengar.. Jag har aldrig haft det värsta, men oftast nära det värsta. Ok, jag är kräsen när det gäller datorer men å andra sidan HATAR jag att vänta och jag vill kunna fläska på med inställningar osv. Har kört en hel del CAD och annan 3d-rendering tidigare. Då kommer du inte långt ens med EN snabb dator. Drömmen vore att ha en hel farm själv hemma, sammankopplade... men men. Nu är jag helt OT sorry.
Köp du din sempron, men ha i minnet att det är en slö prolle som du förmodligen kommer få byta snabbt om du blir sugen på att börja göra mer än bara surfa!