Vilken ska man välja?

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
CR500 -96
Jag är helt och hållet ny på detta skådespel :)

Om man vill lägga mellan 2000 - 4000kr, vilken är den mest prisvärda?
Har en polare, hans går sönder vid varje körning, sånt vill man ju undvika :(

Jag väger 85kg, blir det probls att acca eller att nå toppfarten?

Vore tacksam om någon kunde ta sig tid till att svara, gärna med bild.
(dock inte på du som svarar) :4skrika

14F är ju den som ger helt klart mest "bang for the buck". Närmare 10 hk som standard, dubbla skivbromsar fram etc etc. Kostar från 5000 beroende på var du köper den, om jag minns rätt.

Själv har jag 14E (ungefär samma som 16E) som är mycket billigare och går ändå hyfsat. Inte i närheten av 14F givetvis men med tanke på prislappen är den klockren om man bara vill testa minimoto och ha en kul leksak. Jag är toknöjd med min och med lite bonntrim kan man få den att helt ok.

Last edited:
Det verkar variera väldigt mycket från hoj till hoj.
Jag och en polare har varsin minimoto, båda från gruppköpet här på sporthoj.
Han körde med sin i max en timme, sen gick (antagligen) kopplingen sönder, medan jag har kört säkert 20 mil med min utan minsta lilla problem.
Motorerna är i stort sett likadana på alla kinaminis så det är bara till att shoppa och hoppas på det bästa.

Men det är klart värt de pengarna även om man råkar få ett måndagsexemplar, tycker jag iaf.

kaZmur skrev:
Men det är klart värt de pengarna även om man råkar få ett måndagsexemplar, tycker jag iaf.

Dessutom är det ju oftast ganska billigt att laga det som pajar. Rasar kopplingen kan man ju fixa en helt ny och bättre för några hundringar. En del verkar ha haft problem med hjullager också men det ska tydligen var riktigt billigt att fixa också.

Back