Vilken ska jag köpa?

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Hej allihop!
Jag ska köpa mig en ny rakapparat men det är ju en riktig jungel, jag vet inte vad jag ska välja.
Så alla tipps om vilka rakapparater som ni använder vad som gör dem bra el dåliga är välkomna.
OBS!!! Rakapparaten är till ansiktet :hihi
Tack på förhand/ Daniel.

Kör med Philishave med sånt däringa klegg man kan trycka ut. Tre huvuden, funkar svinbra. Är vattentät, man kan duscha och raka sig samtidigt. Kalas!

Passar mig perfa eftersom jag har lite halvdålig skäggväxt. Är du jätteskäggig vetefan om den funkar så bra, men för mig är det :tummenupp

köpte en braun 8595, funkar skibra med rengöringen väsnas en hel del dock men den blir ren och fräsch.

Edit: Djungel

hållundan skrev:
Kör med Philishave med sånt däringa klegg man kan trycka ut. Tre huvuden, funkar svinbra. Är vattentät, man kan duscha och raka sig samtidigt. Kalas!

Passar mig perfa eftersom jag har lite halvdålig skäggväxt. Är du jätteskäggig vetefan om den funkar så bra, men för mig är det :tummenupp

Håller med! Har alltid använt hyvel, då ja tyckt rakapparater inte tar tillräcklig tätt inpå huden, men jag tänkte ge rakapparaterna en chans, så jag köpte en Philips Philipshave Coolskin 7780/7782.
Grymt skön och bra apparat! Gelen du trycker ut fungerar skitbra och rakningen blir grymt behaglig. Också är den som tidigare sagt vattentät, perfekt för duschen!

Köp den från Technikdirekt för en billig peng! Kolla på Pricerunner

edit. Jag har en grov och fin skäggväxt, så den funkar bra på oss icke-fjuniga också... :tungan

McFille skrev:
Håller med! Har alltid använt hyvel, då ja tyckt rakapparater inte tar tillräcklig tätt inpå huden, men jag tänkte ge rakapparaterna en chans, så jag köpte en Philips Philipshave Coolskin 7780/7782.
Grymt skön och bra apparat! Gelen du trycker ut fungerar skitbra och rakningen blir grymt behaglig. Också är den som tidigare sagt vattentät, perfekt för duschen!

Köp den från Technikdirekt för en billig peng! Kolla på Pricerunner

edit. Jag har en grov och fin skäggväxt, så den funkar bra på oss icke-fjuniga också... :tungan
Men kan man köpa mer "klägg" till maskinen när det är slut och vad kostar det?

Håller med, köp en Philips Philipshave Coolskin 7780/7782.
Bara kolla Mcfilles avatar, han är ju len som en babyskjärt i nyllet :hihi :pannkyss

Billson skrev:
Men kan man köpa mer "klägg" till maskinen när det är slut och vad kostar det?

Jag har en Philishave Coolskin med klägg. Det är rätt lugnt, det följer med rätt många såna förpackningar till, typ 10 st. Men ett 5-pack kostar runt 70 kr.

Braun har en polare och fördelen och nackdelen med den är att den matar fram gelen själv, vilket jag skulle föredra, men han säger att ibland kommer det ingenting och ibland mkt. På philishaven så måste man trycka med en handpump.

Sedan är Brauns sörja alkoholbaserat och philips ngn niveavariant, tror att båda funkar lika bra. Brauns kostar ngt mer, typ 85 kr har jag för mig. Braun skall vara mer bekväm att raka sig med, men philipsen skall göra en närmare rakning.

Är ganska nöjd med min philips, dock kommer den inte riktigt nära på halsen, där jag har lite knepig växt, där är det också svårt med hyvel, fast hyvel blir bättre än philshaven.

Jaja, lite tips!

Jag måste ju säga vilken jag köpte, det blev en Philishave Coolskin (efter alla lärorika svar här på SH) och jag har använt den nu i över 2mån och är skit nöjd.
Jag gav 1300 inkl frakt från pricerunner och jag säger bara till er andra som undrar: KÖP. :tummenupp

Bra tråd!

Fick en billig apparat för 4 år sen, använde den en gång, sen blev det hyvel.
Har varit sugen på en "riktig" rakapparat, men har ingen aning om vilken man ska köpa.

Blir nog en sån.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...