Vilken ska jag köpa?

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Husky
Hoj
CR500 -96
Jag är ganska nybliven inom motard världen, jag kan inte så mycket om kvalitet eller liknande bland hojjarna.

Mitt intresse ligger bland husa 650 som är utsmyckad till en cross fast den är gatreggad, alltså ingen enduro.
Hva:s 570 smr:er är riktigt läckra, men vilka skulle ni rekommendra till mig som gillar cross-stuket, alltså inte endurostuket med en "läpp" som bakskärm och stora backspeglar.
Man kan ju ta bort detta på enduro:na men vill ha en motard där modellen är som en gatcross.

huh?! det blev kanske lite lustigt, men jag ska utveckla mig mera efter era svar.
 
Åk runt till olika handlar och känn och kläm på olika motorcyklar. Kolla vad du får för pris osv. Ska du köra i skogen då kan de hojar du nämnt bli lite svår hanterliga. Och det är väldigt mycket service på dem också. Så det gör ju inget om man har lite mekvana, vet åt vilket håll en skruv dras osv.
 
Runningback skrev:
Jag är ganska nybliven inom motard världen, jag kan inte så mycket om kvalitet eller liknande bland hojjarna.

Mitt intresse ligger bland husa 650 som är utsmyckad till en cross fast den är gatreggad, alltså ingen enduro.
Hva:s 570 smr:er är riktigt läckra, men vilka skulle ni rekommendra till mig som gillar cross-stuket, alltså inte endurostuket med en "läpp" som bakskärm och stora backspeglar.
Man kan ju ta bort detta på enduro:na men vill ha en motard där modellen är som en gatcross.

huh?! det blev kanske lite lustigt, men jag ska utveckla mig mera efter era svar.
Ska du ha skiten gatreggad så måste du köpa någon som du säger e byggd på "enduro". Skylt och lampor ska man ha på vägen tydligen. Kika på de och köp en platta fram och en annan bakskärm om du köper husky så kan du ha kvar originalpryttlarna och smälla på de då det vankas gatåkning. På bana är det bara att plocka bort skräpet. Backspeglar är det föressten inte ens lag på...

Husky SMR 570 ligger bra i pris och e en kul cykel. Ska du köra touring så köp en KTM med LC4 motorn i sig...

Husa e inte heller fel... ;)

- Johan
 
...

Det ska vara mest stadsbus om man säger så, det kommer bli lite skogs och grus också.

Jag vill absolut inte ha någon KTM lc4, hehe inget ont om dem men det är inte min stil riktigt :)

Här är en fin en :)

Det stuket gillar jag.

husa: bra eller dåligt?
kvalitet?
ax/speed?
skog/grus/asfalt?
 
Om du har råd att köpa en ny så finns det ju en kampanj på husa nu. Köp valfri enduro 450,550,650 och du får köpa till ett motardkit för 5000:-
 
Runningback skrev:
Det ska vara mest stadsbus om man säger så, det kommer bli lite skogs och grus också.

Jag vill absolut inte ha någon KTM lc4, hehe inget ont om dem men det är inte min stil riktigt :)

Här är en fin en :)

Det stuket gillar jag.

husa: bra eller dåligt?
kvalitet?
ax/speed?
skog/grus/asfalt?
Köp iaf en med lampor och grejjer som e LV reggad och plocka bort lampor och tjafs sedan isf...
 
Runningback skrev:
Jag är ganska nybliven inom motard världen, jag kan inte så mycket om kvalitet eller liknande bland hojjarna.

Mitt intresse ligger bland husa 650 som är utsmyckad till en cross fast den är gatreggad, alltså ingen enduro.
Hva:s 570 smr:er är riktigt läckra, men vilka skulle ni rekommendra till mig som gillar cross-stuket, alltså inte endurostuket med en "läpp" som bakskärm och stora backspeglar.
Man kan ju ta bort detta på enduro:na men vill ha en motard där modellen är som en gatcross.

huh?! det blev kanske lite lustigt, men jag ska utveckla mig mera efter era svar.

Öhhh, cross-stuket? Enduro-stuket? förklara gärna. Just Husabergs FS650 bygger på enduromodellen FE650. Enduro & motocrosscyklar ser precis likadana ut, enda skillnaden är lyset. Blinkers, backspeglar, fransar mm har inget med enduro att göra, det är för de "supermotard" åkare som kör på gatan.
 
Adrian_J skrev:
Öhhh, cross-stuket? Enduro-stuket? förklara gärna. Just Husabergs FS650 bygger på enduromodellen FE650. Enduro & motocrosscyklar ser precis likadana ut, enda skillnaden är lyset. Blinkers, backspeglar, fransar mm har inget med enduro att göra, det är för de "supermotard" åkare som kör på gatan.
Ap ap ap,jag har hört att ni enduro åkare gör "det" i skithålet...
:rofl :rofl :rofl
 
Eftersom att du inte verkar veta vad som skiljer en Enduro från en Cross så börjar man ju undra om du ens kan köra?
 
h0h0

acura skrev:
Eftersom att du inte verkar veta vad som skiljer en Enduro från en Cross så börjar man ju undra om du ens kan köra?

Det behöver du nog inte oroa dig för.. men som jag har sagt innan, så är ju nybörjare på sm...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top