Vilken ska jag köpa?

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Ska köpa offroadhoj i sommar eller höst.
Det kommer mest bli gruskörning, skogsstigar men kanske även en å annan sväng i endurospåret.

Funderar på en Yamaha WR450 03-05 eller en Honda XR650R 00-02

Vilken funkar bäst för mina ändamål?
Är det stor skillnad på effekt och vikt mellan de båda?
Har provkört en xr 600 och den kändes alldeles för slö.

Har kollat runt lite å båda verkar vara relativt driftsäkra fast WR:en kräver lite mer underhåll, oljebyte ventilkoll osv.

Någon som har erfarenhet av båda eller en av dom å kan ge lite info?
 
För ett par år sen var det just dom hojarna som var vanligast som motarder här i stan. Dom bara gick och gick förrutom yammorna som behöver storservice ibland. Ska du krascha mkt så välj yamman före hondan... helt störda priser till hondan, bara en bakskärm går på över 2 k.

Provade åka lite endurospår med en TTR förrut och det var inga problem så länge man inte fastnar å har sig så det är nog inga problem med hondan heller.
 
Jag har kört i skogen med XR´n Det är en riktig bojsten, men på vägen är den bra...
 
Ska du köra mest grusväg och stigar så kan jag rekommendera xr650n.
Jag tycker min är som klippt och skuren för det.
Riktiga endurospår är den inte gjort för o andra sidan.
 
Tycker nog att du har en mer allrund hoj i WR:en. Den funkar ju fint både i skogen och på gruset, t.o.m som motard.
Ok att den behöver lite mer mekande men det kan det ju vara värt.
 
jag har en tt600 som jag vill bli av med om du är intresserad av en sådan :P den kan väll jämföras med xr 650 skulle jag tro fast min går bra och är inte slö:)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top