Vilken satans oturssommar!

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Finland, Jakobstad
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tjena!

Länge sen jag skrivit nått sist, men nu måste jag bara skriva av mig lite! :mad:

Förra sommaren körde jag inget alls, eftersom jag höll på å bygga hus, så gissa om jag såg fram emot denna sommar.. :tuttar

I början av denna säsong så upptäckte jag att såväl framgaffelpackboxarna och hjullager samt drivpaket bör bytas. Sakta gjort, jag väntade över 3 veckor på delar... sen när jag fick ihop hojen igen å allt var frid å fröjd så hann jag köra 3 dagar innan farbror blå var framme å plockade kortet av mig i 5 veckor :mad:

9 augusti hämtade jag kortet från polisen å begav mig ut på en liten 400km länk, JÄVLAR VA SKOJ... nästa dag gjorde jag samma sak, men hann bara ca 370km innan det small till i motorn! Har nu plockat upp motorn å det visar sig att 3:ans kolv med vevstake e otroligt glapp samt att kolven slagit i topplocket... M.a.o. skulle jag måsta byta åtm. en kolv, en vevstake, lager, antagligen vevaxel å plana toppen för att få den i skick.. :rolleyes:

Men vill man göra det bra borde man ju byta alla kolvar, alla vevstakar, lager, vevaxel o.s.v, å det e ju jättebilligt!!! :argpådato

Så nu ska vi på måndag istället åka å se ifall mitt försäkringsbolag kunde tänka sig att lösa in skiten eller ersätta skadan åtm.

TACK så helvete för denna säsong :mad:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top