som titeln säger, vilken router skulle passa mig, här är en sammanställning på vad jag har på nätverket (med förväntade uppgraderingar).
Huvudlaptop med N nätverk, ska kunna ta mot streamande DVD kvalite utan buffrande(över nätverket) samtidigt som den tar mot torrents som normalt maxar ut på ~1.2MB(yte).
surflaptop som används parallellt. G nätverk, används inte tungt
ännu en surflaptop som kör G, används inte ofta så kan nästan räknas bort
Lagringsserver som tar mot torrents, skickar filer över SMB samt administreras över SSH, trådbunden.
framtiden, HTPC som troligtvis kommer att vara trådbunden, möjligtvis N.
just nu körs allt på en speedtouch 780 som kommer att fortsätta agera modem i framtiden, enkelt att slå av Wlan på den men hittar inte hur man stoppar DHCP, fast det behövs kanske inte
routern får väldigt gärna stödja DD-WRT då jag trots allt är nörd
vad krävs för att få detta att lira smidigt
har kikat lite på DIR-615 men den har endast 100Mb portar, kanske lite klent?
budget ligger på upp till 1000kr, gärna mindre, kan variera mig lite beroende på vad som krävs.
Huvudlaptop med N nätverk, ska kunna ta mot streamande DVD kvalite utan buffrande(över nätverket) samtidigt som den tar mot torrents som normalt maxar ut på ~1.2MB(yte).
surflaptop som används parallellt. G nätverk, används inte tungt
ännu en surflaptop som kör G, används inte ofta så kan nästan räknas bort
Lagringsserver som tar mot torrents, skickar filer över SMB samt administreras över SSH, trådbunden.
framtiden, HTPC som troligtvis kommer att vara trådbunden, möjligtvis N.
just nu körs allt på en speedtouch 780 som kommer att fortsätta agera modem i framtiden, enkelt att slå av Wlan på den men hittar inte hur man stoppar DHCP, fast det behövs kanske inte

routern får väldigt gärna stödja DD-WRT då jag trots allt är nörd

vad krävs för att få detta att lira smidigt

budget ligger på upp till 1000kr, gärna mindre, kan variera mig lite beroende på vad som krävs.