Vilken R1?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Suttit och letat massor av info om dessa r1or. Nu när man kan hitta en 98-01 för 40k-50k. Så tänktejag köpa mig en sådan och ha några månader nästa säsong.
Så vilken årsmodell ska man välja? är det någon större skillnad på dom, för det var väl -02 den fick sig en rejäl förbättring med längre sving osv. Är de äldre r1orna likvärdiga bara skicket, milen och priset som avgör vad för årsmodell man ska köpa sig?
Sen får ni gärna skriva personliga uppfattningar. Inte yamaha är skit köp Honda för det har jag.

Tacksam för svar.

Om man känner att man måste ha en R1 så tycker jag en rödvit 98 är råast. Finns mkt som kan vara fel på en sån. Skicket avgör.

Jag skulle köpa mig en 00-01 för dom pengarna. 02 kom den lite kantigare designen, motorn fick även insprutning iom detta.

Största skillnaden från 98 till 02 var väl att 02 fick den insprutning, 04 däremot kom en helt ny hoj, nästa år kommer det ytterligare en ny hoj!!

designmässigt snyggaste R1:an är 02-03, kolla bara baken på den, sexxxiga diodlampor

Så det spelar ingentligen ingen roll vilken man väljer? Ska bara ha hojen under våren kanske lite under sommaren sen så köper jag mig en ny hoj. Så vill helst inte lägga mer pengar nu. Den enda r1 jag har kört är en -03 den var trevlig dock så körde jag ganska snällt med den då den var lånad.

98 -99 har r1:an en mindre bra låda.....kolla instansning på garantijobb på ramen...
-00 kom en som håller bättre...även snyggare desigin....
om det e din första hoj så skulle jag köpa en skrapad -00 för typ 40-45k...fin en till salu här på "köp och sälj" 40k...billigt.... går säkert att pruta....
slipa och lacka om... SVART!!!!!

ex up ventilen kan skallra lite...skönhetsfel...

de kan dricka lite olja...gör inget...går att fylla på..

Det är inte min första hoj haft en zx6r innan. Så 00-01 har bättre växellåda tack. Om hojen är repad eller mindre skavanker bryr jag mig inte om, då kan jag ju lacka den hur jag vill har ju vintern på mig.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back