Vilken pad ska jag köpa?

Är ingen supernörd, men tyckte ändå valet var enkelt.
Var helt inne på att köpa en Ipad 2 tills jag såg att Andoidpaddorna har kommit ikapp.
Valde mellan Galaxy tab 10.1 och Transformer.

Läser man tester så är Tab den som gäller om man vill ha en Androidplatta med Ipad-känsla. Transformer kändes dessutom lite som en leksak.
Har bara klämt i butik, men hoppas på att få hem den innan helgen. :tummenupp

http://www.engadget.com/2011/06/08/samsung-galaxy-tab-10-1-review/
"The conclusion we came to after using the Tab 10.1 Limited Edition mimics the conclusion we've drawn here: this is the best Honeycomb tablet to date"

http://www.anandtech.com/show/4445/samsung-galaxy-tab-101-review/1
"If you have to buy an Android tablet today I'd say the top two choices on my list are the ASUS Eee Pad Transformer and the Samsung Galaxy Tab 10.1. The former is an easy choice because of its price and flexibility vis-a-vis the transformer dock. If you want something more portable however, the Galaxy Tab is a much more comfortable device to use. "

http://www.techradar.com/reviews/pc...tab-10-1-965650/review?src=rss&attr=reviewall
"In the final analysis, the Samsung Galaxy Tab 10.1 is the best Android tablet yet."

Läste rec om eee, den verkar sakna kraften för att köra 720p filmer.
Vet inte om jag kommer använda detta men det vore ju trevligt om möjligheten fanns.
Samsung?

Nej den saknar inte kraften, den har i webläsaren inte möjlighet att spela upp youtubefilmer i 720p.. Av nån anledning. Lär fixas till.

Vanliga filmer från hårddisken på 720p går utmärkt. 1080p tom.

Ipad2 och transformer har likvärdiga processorer.

Nej den saknar inte kraften, den har i webläsaren inte möjlighet att spela upp youtubefilmer i 720p.. Av nån anledning. Lär fixas till.

Vanliga filmer från hårddisken på 720p går utmärkt. 1080p tom.

Ipad2 och transformer har likvärdiga processorer.

Har du källa på det, tror det var i m3s test jag läste att 720p laggar i uppspelning från hdd men att samsung tab klarar det utmärkt.

Vad hände med netbooksen som var så inne för inte länge sedan? Varenda tillverkare spottade i panik ur sig 3-4 modeller. Nu ser man de knappt längre. Min gissning är att paddan kommer gå samma öde till mötes

Vad hände med netbooksen som var så inne för inte länge sedan? Varenda tillverkare spottade i panik ur sig 3-4 modeller. Nu ser man de knappt längre. Min gissning är att paddan kommer gå samma öde till mötes

Transformern är ju precis ett mellanting.

Felet med netbooksen var ju att dom inte dög något till, det var ju först när hypen var över det kom netbook som klarade att spela upp HD material och hade HDMI ut.

Dom första netbooksen klarade ju knappt att streama spotify, det enda dom dög till var ju att "blogga" från trendcaféer...

Jag frågade i en tråd på ett annat forum och en bunt svarade att det funkade utmärkt på deras. Finns massor tester på youtube också, t ex http://www.youtube.com/watch?v=4-Vc3t-aGzM

Jag är ändå. Skeptisk,
Från m3 nr 6/7 (sommarnummer) "glöm högupplösta mkv filer utan att behöva konvertera om,inte ens vanliga divx filer gick helt smärtfritt utan laggade. "

Sammanfattningsvis fick den 8 av 10. Då den dåliga medieuppspelningen drog ner betyget.

Jag är ändå. Skeptisk,
Från m3 nr 6/7 (sommarnummer) "glöm högupplösta mkv filer utan att behöva konvertera om,inte ens vanliga divx filer gick helt smärtfritt utan laggade. "

Sammanfattningsvis fick den 8 av 10. Då den dåliga medieuppspelningen drog ner betyget.

Ta med ett minneskort till butiken så VET du själv. :tummenupp

Om du känner dig stark nog att simma lite mot strömmen....
http://wetab.mobi/en/gallery/
Den har kanske inte samma "känsla" som de finaste paddorna, men den har både usb x2 och SD läsare och en massa annat godis istället (ex; widgets...:tungan )!

Jag är ändå. Skeptisk,

Tänk på att det antagligen är med den medföljande spelaren. Finns många olika att ladda ner, vissa ska tydligen funka väldigt bra

Fråga på Sweclockers om du vill ha ett definitivt svar

Jag har börjat med ett litet experiment här hemma, jag har handlat en Transformer för att se om den kan ersätta en "vanlig notebook".

Jag är så jävla nöjd än så länge. Igår var en polare med en Ipad2 här och han spydde galla över det instängda och prisade Transformern för sina smarta lösningar med tangentbordsdockan.

16 timmar med 720p-film är batteritiden med platta+docka.

Jag körde spotify med släckt skärm på plattan enbart, 30% på 7 timmar! Imponerande!

Köp en och testa, jag är skitnöjd och jämförde självklart med Ipad2 innan jag köpte denna, men tangentbordet och widgets avgjorde allt!

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=353&o=lokal_rank#prodlista

Den mest populära bärbara datorn på prisjakt är iaf en netbook.
Billigt och smidigt alternativ att ge till barnen om de vill ha en egen dator att surfa och chatta med och till nöds kunna skolarbeta på. Lägger man samma pengar på en surfplatta så får man lika liten skärm, sämre lagringsutrymme, inget tangentbord och så vidare.

Jag gillar min netbook. Även om jag inte använder den så mycket just nu. Men den brukar stå på soffbordet (den står alltså själv, man behöver ingen dockningsstation eller stöd eller något sånt) för att kunna kolla tv.nu eller slentrianmaila lite. Dessutom är den smidig att kasta med sig i kameraväskan om man vill ha möjlighet att säkerhetskopiera det man fotograferar lite snabbt eller titta bilder man just tagit i aningen större format. :)

Där tror jag du har fel, framtiden får visa vem av oss som har rätt :tummenupp

Där tror jag du har fel, framtiden får visa vem av oss som har rätt :tummenupp

Tror paddan är här för att stanna.. Tror kanske inte att det kommer va samma säljsiffror i framtiden. En iPad ersätter varken en laptop eller en telefon, den fyller bara gapet där imellan :tummenupp

*/ ?>
Back