Vilken packningspasta till toppkåpan på LC4?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Som jag uppfattat det är det bara en packningspasta som verkligen håller tätt till toppkåpan på LC4 motorerna. Jag har testat ett par nu med kass resultat. Vilken är det som gäller?

Japp Threebond är kanon!

Köpte min tub hos mcbolaget i veddesta/barkaby

Finns väl mjukare & hårdare packningspasta vad jag förstått? det var iaf förklaringen till att min hoj fortfarande läckte olja från motorn, efter att jag lämnat in den för precis det. Meken hade tagit fel på fel ställe...

Är inte threebond väldigt dyrt? eller har jag fått det om bakfoten? Har för mig att någon locktite packningsmassa skulle vara bra.

En blå tätningsmassa som heter "Packning på tub" :D

Den håller tätt, jag och andra jag känner har monterat "topplockskåpan" med den tätningsmassan.

Jag kör biltemas röda värmetåliga silikon. Funkar sitpra och är väldigt billigt!

Är inte threebond väldigt dyrt? eller har jag fått det om bakfoten? Har för mig att någon locktite packningsmassa skulle vara bra.

Min kostade runt 200:- men de var de värt. Köpte Hermalite blå vilket jävla skit som inte ens härdade utan skitade ner filtret bara!

Min kostade runt 200:- men de var de värt. Köpte Hermalite blå vilket jävla skit som inte ens härdade utan skitade ner filtret bara!

:hihi Hylomar brukar jag använda till sånt där, den är rätt populär och används bla vid montering av RR Gasturbiner/Flygmotorer. Det är en fördel just att den inte blir hård. Den tål mycket höga temperaturer, bensin, alkoholer, syror samt syntetoljor mm. Det är min favvo bland dessa produkter.
http://www.hylomar.co.uk/universalblue.htm
http://www.hylomar.co.uk/clients.htm

Huruvida den är bra till just denna detalj på KTM vet jag dock inte.

Last edited:
Har en del erfarenhet angående om toppkåpan på LC4. Jag testade först med hermalite blå och det höll inte, riktigt jävla skräpkvalitet. Sen har jag alltid använt locklite packningmassa som är blåaktigt, som håller tätt otroligt bra efter några timmar på alla LC4 hojar jag haft. Kostar sisådär 70-80:- på OKQ8.

Den blå som micro har är bra, har hållt tätt nu i typ 1000 mil.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT