vilken olja?

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
vilken "bensinolja" rekomderar ni till en RS125 02:a?

Castrol TTS... Köp många flaskor på en gång och se till att få ett bra pris, då slipper du bli stamkund på nått ställe för att köpa olja hela tiden och dessutom blir det billigare...

kör med det som du behöver, desto dyrare =desto bättre
högre trimmningsgrad = bättre olja
jag kör på statoils "low smoke" halvsyntestisk, räcker till det jag kör med :P

Det här har inte med saken att göra, men Biltemas olja tillverkas av statoil. och alla säger att den oljan är helt kass. Vi hade en en kurs i tibologi, villket är om olja och smörjning. Han var på en av statoils fabrik. Där såg han biltemas dunkar och frågade vad skillnaden var. Men han fick svaret. "det är exakt samm olja" så det går lika bra att köra på biltemas olja. hojen skär inte som många säger.

Erik

Wärniss skrev:
Det här har inte med saken att göra, men Biltemas olja tillverkas av statoil. och alla säger att den oljan är helt kass. Vi hade en en kurs i tibologi, villket är om olja och smörjning. Han var på en av statoils fabrik. Där såg han biltemas dunkar och frågade vad skillnaden var. Men han fick svaret. "det är exakt samm olja" så det går lika bra att köra på biltemas olja. hojen skär inte som många säger.

Erik

Alltså var det en moppemyt. :banana

För nåt år sedan var det en test där dom testade allt utom hur oljan smörjer, biltemas vann.

cRoC skrev:
För nåt år sedan var det en test där dom testade allt utom hur oljan smörjer, biltemas vann.

Det kan inte ha varit ett stort test. :va

Hur provade dom den, hällde dom upp den i en bringare och tittade på bubblorna som åker upp igen? :tungan

Solid snake skrev:
Det kan inte ha varit ett stort test. :va

Hur provade dom den, hällde dom upp den i en bringare och tittade på bubblorna som åker upp igen? :tungan

Hur den löser sig i bensin osv..Det var rätt många faktorer

Jag har kört alla mina fordon på biltema olja , den är faktist riktigt bra med tanke på 40spänn litern, tror dock att castrols är bäst (sen har ju castrol en som luktar jordgubb :tuttar )

Förstår inte hur många kan gå efter priset. Det är ju inte det som är det viktiga. Men tror nog det skulle vara många som skulle köpa en olja om den kostar 200 kr/liter. Ta istället och köp noname och spara in många sköna kronor som du har till soppa istället!

Bara det bästa är gott nog, Castrol TTS.

Kommer ihåg den gamla goda moppetiden då jag körde med gokartolja, fy satan vad gott det luktade... luktade RR som fan!

sportarn skrev:
Förstår inte hur många kan gå efter priset. Det är ju inte det som är det viktiga. Men tror nog det skulle vara många som skulle köpa en olja om den kostar 200 kr/liter. Ta istället och köp noname och spara in många sköna kronor som du har till soppa istället!

Vet det är skitdumt egentligen, men jag vågar inte köpa olja på macken tex..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...