Vilken olja? (TL1000)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Kan någon rekommendera en olja till en TL? Vilken olja kör ni andra på? Bra/dåliga erfarenheter ?

Även oljeval till andra liknande motorer är intressant (VTR, RSV, SV m fl)

Tack för svar !

:)
 
Jag har kört med följande.

Motul 10-50, delsyntet: Funkade kalas bra!
Min fd. garagegranne körde med Belreys delsyntet i sin mille, kanonnöjd.

Jag hällde i Castrol GPS 10-40 delsyntet, ojoj vilken skit, huggande och slirande koppling med mera,
 
J-bone, kolla i TL-tråden...
Bråka inte på mig men jag skrev mitt tips på fel ställe...
 
Felix skrev:
Jag har kört med följande.

Motul 10-50, delsyntet: Funkade kalas bra!
Min fd. garagegranne körde med Belreys delsyntet i sin mille, kanonnöjd.

Jag hällde i Castrol GPS 10-40 delsyntet, ojoj vilken skit, huggande och slirande koppling med mera,



Aha. Då ere därför min TL började slira. Hällde i GPS skiten. Får väl byta då.

//bbenny
 
bbenny skrev:
Aha. Då ere därför min TL började slira. Hällde i GPS skiten. Får väl byta då.

//bbenny

Verkar funka halvkasst till andra motorer med, har för mig att katanamannen svor rätt friskt över "hallonsaften" också.

För min del blir det nog Belray framöver,
 
Det blev Mobil 1 MX4T helsyntet i min, någon som har erfarenhet av den?
Dyr som s*tan var den iaf, vad nu det kan betyda...
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top