vilken olja till hojen

Vad står det i manualen? Kör på de normer som finns där men på dyr olja så blir det alltid bra. Bästa oljan för pengarna enligt min mening är Redline Oil men på en otrimmad motor fungerar det lika bra med Castrol eller dylikt.

Körde min TTR på GPS funkar bra.

Enl rek skall man ha syntet då den tål högre värme än en mineral pga att TT är luftkyld och ibland går lite varmare.

Men GPS funkar fint,fast den är bara en halvsyntet.

Jag är ingen oljeexpert i den sanna bemärkelsen, men castrol GPS funkar fint med min hoj som har våtkoppling, dessutom är oljan rosa och luktar gott. Den luktar fortfarande gott efter 7-800 mil, vilket jag anser är en mycket bra egenskap hos en olja ;)

kollade på rek tabeller både hos castrol och okq8
och båda rek... delsyntet

Fabrikat YAMAHA
Modell Motorcycles: TT600RE
Motor 4 takt
År 2002-

Tillämpning Rekommendationer Volym (liter)
Motor (4 takt)
1:a val GPS 10W-40
2:a val GP 10W-40

klipp från castrols sida, men det är från årsmodel 02 och jag vet inte om det är skillnad på motorerna
kanske går lika bra med den här
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=91161

TERMINATOR skrev:
hittade inget när jag sökte på tt600e ang olja

Sök på ordet "oljetråden" så finns det där kanske information nog som hjälper dig att välja den olja som du själv anser vara bäst att använda i din motor.

Vill du göra det enkelt för dig (och inte vill veta varför du ska köpa en viss olja), köp en JASO-certifierad helsyntetisk Motul eller Redline-olja.

Kontentan, det finns lika många åsikter om olja som det finns personer som använder olja. Bäst är att själv bilda sig en egen uppfattning genom att undersöka kritiskt den information som finns tillgänglig.

andersbrink skrev:
Sök på ordet "oljetråden" så finns det där kanske information nog som hjälper dig att välja den olja som du själv anser vara bäst att använda i din motor.

Vill du göra det enkelt för dig (och inte vill veta varför du ska köpa en viss olja), köp en JASO-certifierad helsyntetisk Motul eller Redline-olja.

Kontentan, det finns lika många åsikter om olja som det finns personer som använder olja. Bäst är att själv bilda sig en egen uppfattning genom att undersöka kritiskt den information som finns tillgänglig.

ohhh den hade jag missat, tackar nu blir det helsyntet

Dee_cati skrev:
Vad står det i manualen? Kör på de normer som finns där men på dyr olja så blir det alltid bra. Bästa oljan för pengarna enligt min mening är Redline Oil men på en otrimmad motor fungerar det lika bra med Castrol eller dylikt.

var finns Redline-olja i örebro

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...