Vilken olja R1 -04

NOMAD

Medlem
Gick med
17 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Tjena,jag undrar vilken olja jag ska ha i min hoj,hel eller halv syntet,gjorde första servicen på hojen och fick halvsyntet vilket är lite skumt.Tacksam för svar

NOMAD skrev:
Tjena,jag undrar vilken olja jag ska ha i min hoj,hel eller halv syntet,gjorde första servicen på hojen och fick halvsyntet vilket är lite skumt.Tacksam för svar
Jag fick hel på min första service ialla fall.. Det e nog vad firman tycker är bra.

jag vill bara veta vilken olja rekomenderar yamaha,hel eller halv om det är hel vad heter oljan och hur mycket behöver jag

NOMAD skrev:
jag vill bara veta vilken olja rekomenderar yamaha,hel eller halv om det är hel vad heter oljan och hur mycket behöver jag
Enligt instruktionsboken kan du drälla i en mineralolja 10W-30 från tex OK/Q8 och vara nöjd med livet. Du behöver 3 liter. LÄS länken i Andersbrinks inlägg. :)

Last edited:
Roberth skrev:
Enligt instruktionsboken kan du drälla i en mineralolja 10W-30 från tex OK/Q8 och vara nöjd med livet. Du behöver 3 liter. LÄS länken i Andersbrinks inlägg. :)
Förvänta dig ingen ärlighet hos mc-firmor.

Jag har Castrol 300V, helsyntet i min. Kostar en del, men så luktar det ju kanongott oxå! :)

HanneZ skrev:
Förvänta dig ingen ärlighet hos mc-firmor.
Instämmer.
Jag har inte råd att låta nån firma göra ett sämre jobb på hojen än vad jag gör så jag servar och skruvar själv. Då vet jag att det är gjort och att det är rätt gjort. :)

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!