Vilken olja kör ni med?

Blir inte lika tunn vid värmeutveckling = torde bli något mindre slitage...

Ok, på det viset!
Men de flesta verkar köra med helsyntet, kan man göra det och vara lugn ändå? :va

Och för de som vill ha sbk racing oljan och bor runtom i götet så har alvhems livs den i lösvikt för 56 pix litern.:D

Betalar bara 45kr/L, på OK/Q8 hemma tar dem 167kr/L!!!!!
Kan dock inte köpa lösvikt utan 20L-dunk, men Husan vill ju ha byte ofta...

Gaah! Och jag trodde jag fick tag i den billigt! :näsblod

Cubic, var köper du ifrån?

Last edited:
SBK racing här med. Går att beställa på alla större OKQ8-mackar. "Grundpriset" ligger på 1240 kr för 20 l. När jag beställde i Västerås så visste inte ens personalen själva att dom kunde ta hem det. :hihi

Ok, på det viset!
Men de flesta verkar köra med helsyntet, kan man göra det och vara lugn ändå? :va

Södertörns Petroleum i Södertälje

SBK racing här med. Går att beställa på alla större OKQ8-mackar. "Grundpriset" ligger på 1240 kr för 20 l. När jag beställde i Västerås så visste inte ens personalen själva att dom kunde ta hem det. :hihi

Å fan, det hade jag ingen aning om :)
Vilken mack brukar du beställa ifrån?

Ja din hoj är garanterat gjord för att gå på den oljan dvs helsyntet. Både del och helsyntet av "bra(erkänt?)" märke är fina oljor. Sen kan man givitvis spekulera kring hur man kör, om tillverkaren faktiskt gillar att sälja reservdelar eller om det faktiskt inte är bättre och billigare och köra delsyntet, hur bra motorn tvättas, tycke smak, osv osv osv osv osv ...

Bästa rådet tror jag nog är att inte blanda oljor eller byta märke hela tiden vilket kan leda till att lammellerna börjar slira när koefficienter ändras...

Ok, på det viset!

GPS:en tyckte inte min Yammas koppling om. Slir slir... Startfrihjulen på nuvarande hojen kastar in handsken om den matas med GPS. Tyvärr, trevliga egenskaper på den smörjan annars. Håller rent i knotan, men men...

Och för de som vill ha sbk racing oljan och bor runtom i götet så har alvhems livs den i lösvikt för 56 pix litern.:D

var ligger alvhems? finns inte med på eniro.

Förresten, någon som kör med Maxima Maxum 4 Extra 10W-40 som säljs för 112kr på cross o enduro companiet?

Last edited:
Nu har inte jag en så ny husqvarna som du har och det kan hända att det har ändrats men kopplingen slirar fruktansvärt när man kör på helsyntet och därför rekomenderar Halvards delsyntet. Så det är vad jag kör i min. Förra ägaren hade hällt i helsyntet först men fick då problem med kopplingen. Så därefter har den körts på delsyntet.

Men som sagt, min är äldre (-98) och det kan hända att det är annorlunda i din. :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti