Vilken olja i KTM 625/640/660

Johan Hägglund

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
KTM625-04 Kawa KX500 -98
Vilken oljar kör ni på i eran KTM? Inte måste man väl köra på KTM´S rek MED MOTOREX ? Funkar castrol r4a bra ? ska byta och inge säljer ens motorex här i stan så det får blir ngt annat. förslag ?

Det är bara att tippa i motorcykelolja av valfritt fabrikat skulle jag tro.Till -03 rekommenderade KTM Shell Advance.Byt med lite tätare intervaller också för säkerhets skull.Jag kör på Statoil Racingway MC 15/40.

KTMs egna rally-team brukar köra på Motul 300V. Golden Spectro 10w40 är annars ett bra val - lirar fint med KTM-kopplingarna, som annars är kinkiga med oljekvalisorten...

OKQ8 10w50 funkar bra i min. Aldrig att kopplingen slirar eller nått. Den enda Motorex jag kör med är kedjeoljan.

Johan Hägglund skrev:
Vilken oljar kör ni på i eran KTM? Inte måste man väl köra på KTM´S rek MED MOTOREX ? Funkar castrol r4a bra ? ska byta och inge säljer ens motorex här i stan så det får blir ngt annat. förslag ?
SHELL Advance.... :tummenupp

Motorex är närmast jämförbar med McDonalds frityrolja. Värsta skiten. Inte ens KTM's racingstall vill använda den trots att KTM har sin reklamdeal med Motorex. Ragnar på Lelles tappar alla nya KTM'er från fabrik på all Motorex olja och byter ut den mot Golden Spectro 4 10W-40 Halvsyntet.

Motorex är närmast jämförbar med McDonalds frityrolja. Värsta skiten. Inte ens KTM's racingstall vill använda den trots att KTM har sin reklamdeal med Motorex. Ragnar på Lelles tappar alla nya KTM'er från fabrik på all Motorex olja och byter ut den mot Golden Spectro 4 10W-40 Halvsyntet.

Trådlyft som heter duga men stämmer detta? Någon annan som kör delsyntet 10w40 i sin lc4 med framgång? är ju betydligt billigare än helsyntet 10w50 som boken säger.

Trådlyft som heter duga men stämmer detta? Någon annan som kör delsyntet 10w40 i sin lc4 med framgång? är ju betydligt billigare än helsyntet 10w50 som boken säger.

Ring och fråga? Han jobbar på dinmc numera dock. Från fabrik har de väl föresten mineralolja i sig? :va Så efter första servicen eller om det nu är 10mil byts det mot helsyntet.

Körde 2200 mil med castrol gps 10w40, utan problem.

Sålde till slappa här på forumet, han tyckte att motorn såg fin ut när han öppnade den...

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph