Vilken olja i cbr929rr?

För att nyansera mitt inlägg så får min lilla RVF kopplingsslir med biltemaoljan, vilket jag härleder till att nån tillsats inte är kompis med lamellerna. Det har aldrig förelegat någon risk för skada på något.

Och jag har aldrig haft några problem, så vem har rätt?

Jag säger inte att någon har rätt. Jag sa bara att jag inte förstår hur någon annan kan tycka att den oljan funkar bra, när det har varit så tydligt för mig att den är klart sämre.

Varför slutar alltid oljetrådar med en massa inlägg där folk har en åsikt att olja 1 är bra och fungerar för mig och olja 2 är skit för min kompis koppling började slira/blev trögväxlat/rasade motorn?

Vem är på?

Men det är väl så alla trådar är, vi har alla olika åsikter. Det var ju en tråd om batteriladdare där alla också hade helt olika erfarenheter av samma sak.

Jag antar utmaningen lätt!

Men det är väl så alla trådar är, vi har alla olika åsikter. Det var ju en tråd om batteriladdare där alla också hade helt olika erfarenheter av samma sak.

Jag antar utmaningen lätt!

Fast den stora skillnaden med oljor är att 99% av de som avger en åsikt har obefintlig insikt i vilka egenskaper som gör en olja bra utan baserar allt på overifierat tyckande. Med batterier finns där ett flertal lätt mätbara parametrar som avgör om ett batteri är bra så det går på ett rimligt sätt att argumentera. Batteri X har större startström, lägre självurladdning, lägre vikt, bättre kemi osv.

Kan du på ett rimligt sätt förklara varför Biltemas olja är en sämre olja än andra motsvarande JASO MA märkta helsyntetoljor?

Fega inte ur nu kör testet! och filma med :D

hoppas paxel har en stor tandborste, bara utifall att.... jävla drygt att skrubba ett helt garage med en liten

Kan du på ett rimligt sätt förklara varför Biltemas olja är en sämre olja än andra motsvarande JASO MA märkta helsyntetoljor?

Precis som alla andra här utgår jag från mina erfarenheter. Eftersom det inte går att förklara varför en olja är bättre eller sämre har man ju bara sina erfarenheter att utgå ifrån. Batteriers livslängd är också svårt att förklara och mina erfarenheter skiljer sig mot dina påståenden om vad som kan döda ett batteri. Det blev lite väl mycket OT nu, men min poäng är att jag tycker inte det är någon skillnad mellan olje- och batteritrådar. Även där har vi olika åsikter :)

Fega inte ur nu kör testet! och filma med :D

hoppas paxel har en stor tandborste, bara utifall att.... jävla drygt att skrubba ett helt garage med en liten

:) jag skulle aldrig anta en utmaning om jag inte är säker på att vinna.

F'låt TS att din tråd spårade ur. Som du förstår finns det en massa olika åsikter. Mitt tips är att testa dig fram till en olja som du tycker funkar, ingen olja kommer att få din hoj att haverera.

Ser verkligen fram emot resultatet av testet mellan "Paxel vs Boris JR"!

Berätta NÄR VAR det kommer att genomföras?
Behövs det funktionärer, var är anmälningslistan?

/KentW

Tja juni är en bra semestermånad. Jag ordnar grill och ölkylning till SH medlemmar. Biltema sponsrar med sin olja. Jag ordnar minst ett annat oljemärke som jämförelse.

Hugade spekulanter behöver baka dyka upp och ta med tandborsten....

Tack för alla svar, och tack för att tråden inte sporrade ut

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back