lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Måste komplettera min hojflora med en offroad eller motard. Går inte så fort med turbogixxern på grus. (Men Apexin visade 1,6 bar på grusvägen! Men det blev lite väl instabilt) Jaja.
Nu är jag inte den rikaste i byn eftersom jag precis fått en dotter och ska kanske snart köpa hus, så det får bli något billigt. Årsmodell skiter jag hyfsat mycket i, men inte alltför gammalt (får väl vara -93 och nyare iallafall), men fyra krav har jag iallafall:
* Lätt.
* Rapp motor.
* Väldigt bakhjulsbenägen. Vill inte hålla på att kämpa med kopplingen för att få upp den på bakhjulet på 2:an och 3:an.
* LV-reggad.
Jag har snöat in lite på KTM, och är det verkligen värt de extra 15000:- för att få en 625 istället för en 620? För de 15000:- extra har jag nog inte. Max 20000:- totalt får det bli, helst mindre. En offroad borde vara billigare än en motard. Hur är 620:in?
Vad uppfyller kraven annars? Honda XR 600 kanske? Hur är den med bakhjulsbenägenheten? TT 600 då? Slöare? Hade en KLR 600 innan, och på den fick man kämpa med kopplingen. Vill inte göra det.
Ja, det har kanske blivit så att bakhjulsbenägenheten har blivit det viktigaste kravet, men hojen ska bli ren lekhoj och då vill jag inte köpa fel hoj.
Så ni som känner för det: Ös på med tips!
Nu är jag inte den rikaste i byn eftersom jag precis fått en dotter och ska kanske snart köpa hus, så det får bli något billigt. Årsmodell skiter jag hyfsat mycket i, men inte alltför gammalt (får väl vara -93 och nyare iallafall), men fyra krav har jag iallafall:
* Lätt.
* Rapp motor.
* Väldigt bakhjulsbenägen. Vill inte hålla på att kämpa med kopplingen för att få upp den på bakhjulet på 2:an och 3:an.
* LV-reggad.
Jag har snöat in lite på KTM, och är det verkligen värt de extra 15000:- för att få en 625 istället för en 620? För de 15000:- extra har jag nog inte. Max 20000:- totalt får det bli, helst mindre. En offroad borde vara billigare än en motard. Hur är 620:in?
Vad uppfyller kraven annars? Honda XR 600 kanske? Hur är den med bakhjulsbenägenheten? TT 600 då? Slöare? Hade en KLR 600 innan, och på den fick man kämpa med kopplingen. Vill inte göra det.
Ja, det har kanske blivit så att bakhjulsbenägenheten har blivit det viktigaste kravet, men hojen ska bli ren lekhoj och då vill jag inte köpa fel hoj.
Så ni som känner för det: Ös på med tips!