Vilken nakenhoj skall man välja

kreu

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Hoj
2009 Honda CB1000 R
Hej har ett kärt dilemma..

Jag skall köpa mc igen och har sneglat emot FZ1-n. Såg på blocket att det fanns en jäkla massa Z1000 och rätt billiga nästan nya hojar så jag började tveka på mitt val..
Är det täta och dyra service intervaller på den(kawa) eller vad är det frågan om, varför så många och billiga?

Yaman har ju det mesta draget i slutet av registret, är detta ett problem?

Några förslag på rolig 1000cc ..
Har provat på en del 750 och ymans nya FZ8.

z1000 (-07 och senare iaf) har service vid 100, 600, 1200, 1800 och en lite större vid 2400 mil (där jag tror det är ventilspel på checklistan med).

Har testat både fz1 och z1000, och tycker helt klart z1000 är både roligare och mycket snyggare, dock är det ingen nackdel att ha powercommander för att få en bättre effektkurva, samt byta ut till ett annat helsystem (blir ca 11kg lättare)

Glöm inte att titta på twinarna också.
Aprilia tuono, ktm superduke ducati monster
Eller en speed triple. Honda cb 1000

Jag gjorde samma val som dig förra året finns flera trådar i
Detta ämne.

Valet är högst personligt provkör och utvärdera det gjorde jag.

Har kört både Kawasaki z1000 och Triumph Speed triple och skulle själv köpt trajjan.Yamahan har jag inte testat men den är snygg iaf.Tycker z 1000 känns liten och lite klen iaf i orginal utförande.Trajjan var det mer kraft och stabilare.Sen är ju speed 3 mycket snyggare också.:tummenupp

Ut o prova brukar bli bäst:tummenupp

Annars lägger jag min röst på en superduke ev speed triple bra mycket roligare hojar en z1000 o fz1.

finns ju tounon oxå men har ej provat den

Provkör en Speed Triple. Det är lite mer bottendrag än de japanska konkurrenterna och har väl vunnit de flesta tester genom åren. Vad som är bäst för dig beror på vad du ska ha den till och smak för utseende.

Den där Optimus Prime looken på alla fighters känns passé.
MV Agusta Brutale, Ducati Streetfighter eller Monster, nån kul Buell är betydligt roligare i mitt tycke.

Posör? - Köp den du trivs bäst med i karaktär och utseende. Jag hade tveklöst valt Speed Triple

Pilot som söker prestanda till rimlig peng? - SuperDuke, SuperDuke R, SuperDuke 990, SuperDuke 990R. Sa jag SuperDuke?

Personligen tyckte jag Honda CB1000 var skojjigare än Speed Tripeln, dessutom är den snyggare.

Men frågar du hundra personer så kommer du att få hundra olika svar. Det gäller att prova sig fram.

Kostnadsfråga också (inte bara inköp men kanske framför allt försäkring), jag har testat de flesta hojarna ovan (inte FZ1) och visst är det mer pulver i dem än i min, men totalpaketet för en Street Triple (eller ST3 R) är inte så dumt, riktigt bra tryck i motorn, hyffsat inköpspris och fantastiska försäkringskostnader. Värt en provkörning!

Om du verkligen vill ha 1000 cc, hade jag kört på Superduken tror jag, även om jag upplever den som lite väl hetsig/nervös i gas-responsen.

Cb 1000ra går jag och suktar efter ialf, inte kört nån av dem omtalade i tråden men ska man bara gå på vilken som ser bäst ut så Hondan.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025