Vilken nakenhoj passar mig bäst?

Har den ”anti-wheelie”, för jag provade inte koppla upp den, och med anti-wheelie brukar den väl strypa direkt isåfall ?
 
Brooklyn: lattja runt i stan är roligt som fan, och jag hade min husaberg till det, men tanken just nu är att köra till jobbet och använda hojen så mycket jag kan.. tyvärr kommer det inte bli någon bankörning för mig då jag bor långt ifrån bana och har svårt att få loss tiden till det, och även om jag får loss tiden så tänker jag ”vafan jag tar en tur i byn sen drar jag hem och vilar med en kall”

Du har ju bara en dryg timme till Knudan. Det är väl ändå rätt nära? Lätt värt det :)
 
Har den ”anti-wheelie”, för jag provade inte koppla upp den, och med anti-wheelie brukar den väl strypa direkt isåfall ?

Vad gjorde dig besviken på den murmeldjuret?

Jag blev väl lite besviken på SD1290 i början, jag tyckte den va som en moped då den hade så mycket ork på låga varv så man va ju uppe i 5:te växeln direkt, till skillnad mot supersportarna där man måste dra på växlarna.

Detta ändrade sig dock efter jag provat andra hojar, och låtit andra köra min, då fatta man hur mångsidig den är, jag skulle vilja kalla den bäst i klassen då den verkligen är mest bus!
 
Har fått offert på ett inbyte nu, och även kollat försäkringen som är billig på HM950 :)

Nu är jag upptagen med jobb tills fredag, tänkte provköra den igen innan jag bestämmer mig, och undrar:

Vad ska stängas av för att hojen ska powerwheela, eller gå att koppla upp?

Vilka växlar ska Hypermotarden gå att koppla upp på ?

Vilken drevning ska man köra på dom, exempelvis så gick jag från 16/38 till 15/40 på Husaberg 650 vilket gjorde den helt sjuk i jämförelse med orginal.. finns det någon tumregel för just Hypermotarden när det gäller drevning?

För övrigt kommer jag välja till quickshifter, jag väntar med avgasrör då jag tyckte den lät rätt mycket för att vara orginal, ganska positivt! :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top