Vilken nål till TM40 / XR650 ?

DRPeter

Grusrejsare
Gick med
5 May 2003
Hoj
Kryckor
Eftersom förgasaren jag köpte från Bergos inte verkar vara rätt bestyckad så undrar jag vilken nål ni har i era förgasare. Försökte läsa vad som stod på nålen och fick det till 9DJY4-96. Lågfart var 20 och högfart 140. Har nu satt i 27.5 och 150, nålen i mittläget ( 3e uppifrån/nerifrån).

XR650 01- med original avgas med HRC insatsen och upptagen sidokåpa.

Du kan ju alltid sälja den till mig om de så att du inte vill ha den :D

DRPeter skrev:
:va varför ska jag sälja den? har ju inte ens hunnit att köra något ännu :fatta!

Hehe :lol , hoppas du får ordning på den! Jag är med ute efter en till min XR. Vad kostade den på Bergos??? :D

Kan inte heller Tyska men det är bara att maila och fråga, de svarar om du skriver på engelska.

DRPeter skrev:
2500:- inkl. frakt. Betalning i förskott. Kolla vad de här tar istället, http://www.mikuni-topham.de/DEUTSCHSITE/Deutsch/FRAMEDEUTSCH.html
verkar var bättre bestyckade och så kanske du får en chokewire med. ett litet helvete att komma åt den nu. Dom har även ett komplett gashandtag med rätt wirelängder, dyrt men smidigt.
Jag har oxå köpt en tm 40 som har ett chokehandtag som sitter på en 1/2 meter lång vire.Jag vill hellre ha ett reglage som sitter direkt på fuggen,kan byta om du vill?Den e spritt ny,har inte gått en sekund,så det e inget fel på det.

Vi kan byta reglage om du vill, bor i Stuvsta. Reglaget är väl bara att skruva loss? Ser ut att sitta skruvad med en mutter bara.
Kommer du åt choken utan wiren på din KTM ? På Hondan måste man in med handen under tanken vilket är helt omöjligt när man kör.

Skicka P.M

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back