Vilken myndighet

Skatteverket :mad:

Även polisen och länsstyrelsen. Beror dock inte på att JAG inte är laglydig utan att det tyvärr finns andra som inte är det :mad:

CSN. Telefontid tisdagar mellan 09.00 och 09.05 dä det ringer 54000 till deras enda telefonist. Helt omöjligt att få tag på dem.

Skalman skrev:
CSN. Telefontid tisdagar mellan 09.00 och 09.05 dä det ringer 54000 till deras enda telefonist. Helt omöjligt att få tag på dem.

hua. csn ger mig rysningar. Jag ringde 09.00, växeln stängd, lägger på luren och ringer igen. Nu hundra före i telefonkö! :3freak

Försäkringskassan

Har väntat sen 1´a september på mina pengar men inget änsålänge...
börjar sina i kassan och dom "gör vad dom kan". :4skrika

Dennis75 skrev:
Vilken myndighet har ni haft störst problem med.
Själv har facket jääävlats massor. :huvet

Facket? Myndighet? Uhm... det är någon som behöver informera sig lite mer tror jag. Lixom facket, det är ju DU SJÄLV... om du är med i en fackförening. Har du problem med dig själv? :D

tjockisbulle skrev:
Försäkringskassan

Har väntat sen 1´a september på mina pengar men inget änsålänge...
börjar sina i kassan och dom "gör vad dom kan". :4skrika

Håller med, försäkringskassan är otroligt sega och jävliga... :kocko Strulade massvis med dem förra sommaren!

Dennis75 skrev:
Vilken myndighet har ni haft störst problem med.
Själv har facket jääävlats massor. :huvet

Eftersom Sverige är ett brorduktigland vad gäller fack/skattemynd./avtal/bilprovn./ U name it.. så gäller för att det ska så smidigt som möjligt att ha så lite kontakt som möjligt med allt vad statlig verksamhet gör.

Nån skrev om CSN i tråden.. DET är ett praktexempel på en "service" som sköts av personal som måste tillsatts för att derar CV var full av bevis på Oservice! Fan man blir bara deprimierad.. Jag är oändligt tacksam för att jag sluppit harva i det statliga hjulet nån gång.. + att jag aldrig! betalat facket en enda krona!! (med tanke på deras senaste dildoinvestering mm.) Yea!
Bra karl reder sig själv! eller? Just facket kan göra alla en tjänst.. aveckla sig självt!
/E

Aldrig haft "problem" med myndigheter någon gång... faktiskt. Däremot har man väl haft allmänna åsikter ibland om hur saker och ting sköts.

Jag är för övrigt med i agrifack och är nöjd med dom hittills.

Bra svar! Håller med till fullo. ALLA borde engagera sig mer fackligt.

andersbrink skrev:
Facket? Myndighet? Uhm... det är någon som behöver informera sig lite mer tror jag. Lixom facket, det är ju DU SJÄLV... om du är med i en fackförening. Har du problem med dig själv? :D

Bandit1200 skrev:
Bra svar! Håller med till fullo. ALLA borde engagera sig mer fackligt.
Jag håller med :tummenupp

Kritik med all rätt, men att förkasta grunderna till den fackliga verksamheten är lite som att sträva 100 år tillbaka i tiden. Ser man sig om i världen så inser man snabbt att arbetarnas rättigheter på många håll ligger skrämmande långt ner på dagordningen. Så sett ska vi vara väldigt glada över att vi har facket.

andersbrink skrev:

Om jag be om hjälp av facket o dom bara säger, du kommer ändå
att förlora om det blir förhandling så det e llika bra att säga upp
dig. Skulle jag göra så mot mig själv??

Dennis75 skrev:
Nu vet jag absolut inget om det specifika fallet, men låt oss säga att de varit inblandade i 10 exakt likadana situationer förut och förhandlingarna fallit varje gång: skulle det inte vara vettigt att lägga resurserna på andra saker då?

Dennis75 skrev:

Eftersom jag arbetar lite fackligt måste jag fråga vilket fack du tillhör och vad det är för problem,,,pm a mig så kanske jag kan hjälpa dig... :tummenupp

Last edited:
Vet faktiskt inte vad det är för fel på folk nuförtiden, håller med Brinken...
det är ju en sport att få myndighets folk att bli förändrade till att hjälpa till istället för att bara säga att det inte går...
Som det är nu så kanske de som gnäller ransakade sig själva en hel del och funderar lite på hur ni beter er när ni kontaktar dylika instutitioner, så kanske ni får den hjälp ni förtjänar...
Social träning är något man får med åren....
respektera andra som du vill bli respekterad själv, bete dig mot dom du har i andra änden,lika som du skulle vilja bli behandlad.....
Du kan fan inte be försäkringsinspektöran dra åt helvete bara för att du tycker att han har fel....
...besiktningsmannen på bilprovningen för att han har en j-la åsikt som du inte delar...han har direktiv att följa som politiker och ombudsmän har satt upp, dessa sitter där för att du eller dina föräldrar en gång valt dom....
Skärp er lite , "fäll ut pungen å landa"...istället för att klaga...

Jag har haft med försvarsmaktens chefer att göra, polis, försäkringsskadeär-enden, komunpolitiker, byggnadsnämnd, miljöverk, trafiksäkverk. bilprovning, försäkr.kassor, luftfarstverket, "you name it, " hel intressant varför en del människor överhuvud taget fåt ett jobb....men kul har det varit.
Jag själv sätter det som en själv klarhet i att lyckas med att övertala den i andra änden att det är han som gör rätt,,,men jag har redan vunnit för att han gör som jag vill att han ska göra....
det var någon som sa att det inte gick att besikta krockade mc....
Jag lyckades få igenom 2 st utan några större problem...lite telefon samtal till olika beslutshavare och generalagenter om intyg....inga problem... :lol

tassen skrev:
det var någon som sa att det inte gick att besikta krockade mc....
Jag lyckades få igenom 2 st utan några större problem...lite telefon samtal till olika beslutshavare och generalagenter om intyg....inga problem... :lol

...däremot var det lite skämmigt att komma hem till Sverige igen efter 4-1/2 år i USA. Doch inte hos skattemyndigheten, de blev bara glada för ytterligare en ny skattebetalare, däremot att anmäla sig till Försäkringskassan... man fick uppge på blanketten varför man ville bosätta sig i Sverige och hur länge man hade tänkt att stanna. Jag fyllde i "hemlängtan" och "vet inte". Tanten blev lite röd om kinderna när jag påpekade att frågorna var lite knepiga att svara på. Däremot besiktningen har varit väldigt medgörliga, förmodligen för att alla papper har varit i orning, trots långsvingar, astrimmat, lustgas och turbo har man tyckt att jag ska få köra hojarna på gatan. Tackartackar!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back