Vilken motorolja?

Postis

Kör fort. Spar tid
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Ingen just nu
Köpte motorolja häromdan. Dom hade ingen 10w40 som jag kört på innan så han gav mig 15w50.Funkar det nu när det börjar bli lite kyligare.

Vad står det i manualen? Kör på det är min rekommendation!

//M

Undra också en sak om Motorolja. Kan få tag på Mobil 1 5w50, men funkar den oljan? Det var nån som sa till mig att du kan inte använda bil olja eftersom det är våtkoppling på min hoj.

Kommer den att slira eller ligga på hela tiden med den oljan nån som kör på den oljan i en KTM?

/ Krille

undrar också vad jag ska ha för olja kör på 10 60 nu kan de vara dårför koplingen driver en aning när jag står stilla om nägon vet snälla pma mig

Postis skrev:
Köpte motorolja häromdan. Dom hade ingen 10w40 som jag kört på innan så han gav mig 15w50.Funkar det nu när det börjar bli lite kyligare.
15-50 funkar perfekt på såväl på sommaren som vintern. Kör själv på Okq8 sbk racing 15-50 //Davve.

Jag kör på Castrol GPS 10-40 men deras 15-50 fungerar lika bra. Det är bara att köra på. Skall ni köra i minusgrader rekomenderas 5-40 eller dyligt...

Mr R skrev:
Jag kör på Castrol GPS 10-40 men deras 15-50 fungerar lika bra. Det är bara att köra på. Skall ni köra i minusgrader rekomenderas 5-40 eller dyligt...

Jag kör oxå på Castrol GPS 10-40 och den funkar fin fint för mig :banana
Bytte faktiskt olja och filter i helgen på bettan.

Känns skönt när man precis har hällt i ny sås i hojjen.

/Rickard

Back