Ludde78
Sporthojsnörd
Ninjaboy skrev:Det är ju uppenbart att du inte har en aning om vad oljespecifikationer är och då tar ju inte piken så bra.
Summan av den här tråden är att om du sover gott med att använda den olja som din favoritmekaniker använder i en värre hoj än din så är det bra. Bättre än så blir det inte när man diskuterar olja.
Det är dock lite unikt att det är den mest okunnige som gör sig lustig.![]()
Helt riktigt; jag vet inte mycket om olja, och det är därför jag frågar här.
"Min favoritmekaniker" får stå för dig, jag ville ha ett svar från en fackman, en som jobbar med olja dagligen, som referens till "hobbyvetare", och fick det. Inget illa menat med det, jag gör samma sak med datorer; jag låter alltid en fackman säga sitt innan jag bestämmer mig för en datapryl. Många datanissar säger den ena och det andra, men när det kommer till kritan så vet dom inte i detalj hur allt hänger samman. Nu kanske du har olja som en del av ditt yrke dagligen, så jag ska inte säga mer om detta, mer än att jag som sagt lyssnar mer på fackmän än på hobbyvetare.
Hur som helst; jag fick mycket bra och tydliga svar på hur allt hänger ihop av min "favoritmekaniker", och att det är som någon sa här; "olja är religion".

Ett konkret exempel på att Honda nog vet vad dom gör när dom rekommenderar Castrol är ju att deras hojar bara går och går, även efter 10 år, och att de vågar ge fem års garanti... det finns ju märken som bara vågar ge två års garanti *host* *host*!

Last edited: