vilken motor?

TTomas

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
GSXR750W
Jag jagar motor till gsxr750w -94. Det är inte helt lätt att få tag på dock. Skiljer 96:an jättemycket förutom insprut? Vad skiljer mot en 750F? För det finns väl en 750F modell också?

Tacksam för hjälp

96an tror jag absolut inte passar, det är en helt omarbetad motor.
750F passar nog ganska så bra men det är ju en mycket effektsvagare hoj.
Oljekylda motorer 750 och 1100 passar skapligt(håller på med ett sånt bygge själv) men det krävs ju lite delar och det är inte bara att slänga in den i ramen.

Jag har en 750Rw motor men inte till salu ännu pga min 1100 är inte färdig ännu. Men varför ska du ha en ny motor? Går inte den gammla att laga? Vet en som har en 94ans 750Rw med en stake som tittar ut ur blocket, du kanske kan köpa den och bygga ihop en motor av båda, tror nog hans är riktigt billig(den går att laga om man vill, men han tyckte det var enklare att byta). Men jag tycker nog att man ser ett gäng sånna annonser med Rw motorer så inte kan dom vara omöjliga att få tag på, polaren hittade sin två dagar efter hans rasa.

Men jag hittar ju inga. Jag har annonserat, letat och ringt skrotar och haft mig. Jag behöver en "träningsmotor" till mitt RR projekt. Tänkte åka lite original till att börja med. Jag har redan en motor med hål i blocket och en som är hel-kittad.

Jag har en med skuret vevlager liggandes!

sprut kom för 99 eller 98

HanneZ skrev:
Jag har en med skuret vevlager liggandes!

sprut kom för 99 eller 98

Ena kompis hade en 98, den hade insprut :)

Helt ny motor från -96 med stående fuggar etc. Inte en sportmössa att få in en sån i en -94 utan enormt mycket jobb. Dessutom är (min åsikt) -96-/-97 sämre eftersom de rasar lite då och då medan de äldre (framförallt de luft/oljekylda) är rätt säkra.

Intresserad av en 1100R -92:a motor? Konfigurationen stämmer åtminstone men det är ett och annat att få till. Ex vis behöver du en stor oljekylare etc.
Har en sån motor 4 sale. PM om det är av intresse.

Edit: sprutet kom -98.

Nej. Jag vill ha vatten. Det ska vara lätt att skifta snurra mellan tävling/träning (eller vurpa/ras om ni vill).

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...