Vilken moto gp bana ligger närmst?

Nicc

Vill ha sommar året runt!!
Gick med
3 Jun 2005
Hoj
Kawasaki Vulcan S
För oss med taskigt geografiskt sinne :) e de Assen eller? För dem e öa i holland?
+ hur långt e de å va kostar en biljett?? + e de nån annan nästan lika nära som e mer värt att åka till?

Man e ju lite sugen på att se dom "live" så att säga.. :tummenupp

+ vikken svensk bana / deltävling e roligast att se? ( nä inte moto gp, javet )

På fråga a) svarar vi Assen
på b) enklast är att köra över Öresundsbron och därefter Stora Belt bron. Om du dock hellre föredrar att sova på natten så tar du färjan Trelleborg-Travemünde.
c) vet inte.
d) Assen är helt klart värt att åka till och spana in GP. GPet där går alltid på Midsommardag.
e) Om du bara skall åka till en tävling, kan jag nog rekommendera Bike Week, som går av stapel på Gelleråsen. I år går både EM och VM för sidovagnarna där :). Där får du även möjlighet att prova på att köra bana med din gathoj.

Åsa.
Rallysmurfen skrev:
För oss med taskigt geografiskt sinne :) e de Assen eller? För dem e öa i holland?
+ hur långt e de å va kostar en biljett?? + e de nån annan nästan lika nära som e mer värt att åka till?

+ vikken svensk bana / deltävling e roligast att se?

Assen Helt klart sevärt Åk färja från Göteborg till Keilpå torsdag kvällen
sedan är det bara 37 mil till Assen. Biljett kostar med läktare 550.-
Finns massor med BoB i närheten(från ca 250 .- per natt)
Jag vill gärna åka dit igen.

Rallysmurfen skrev:

sachsenring också, tror inte det skiljer så mycket i mil om man åker trelleborg - rostock

Last edited:
Eee... har ni glömt bort Sachsenring!? den borde väl ligga närmast!?

fan va man blir sugen!! får nog se till att bli nån av dom iallafall.. får väl börja lite lätt med "stcc" superstock premiären på knutstorp i maj kankse!!?

Bike week e man ju lite sugen på också :)

Sen börjar man ju bli riktigt sugen på att ut å köra överhuvudtaget, faaan va vintern e lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååång!!!

Rallysmurfen skrev:

Vi åker till Assen för andra gången i år. Avresa från Göteborg på tisdag kväll för att vakna utvilad i Kiel på onsdag morgon, sedan 4-5 timmars körning till Assen. Träningarna på torsdag och fredag är värda att se, sen tävlingen på lördag såklart! Det är festival inne i staden torsdag och fredag som ej bör missas! Det är onödigt att köpa platsbiljett, testa istället olika ställen på träningsdagarna för att på lördagen vara tidigt på plats och ta en bra gräsplätt! Ljudet från hojarna är enormt upphetsande! :yoparty :yoparty :yoparty

Rallysmurfen skrev:

Rekomenderar Assen helt klart! Sachsenring ska också vara helt ok men där finns risken att biljetterna säljs ut.

När vi kört ner till Assen från Malmö/Lund har vi haft ca 67mil enkel. Billigaste endagarsbiljetten gick nog på 55 euro. Kolla på www.tt-assen.com

Själv tror jag att EM-deltävlingen i Karlskoga kommer bli en av höjdpunkterna i sverige i år innom rr.

Rallysmurfen skrev:

Kom att tänka på att om ni åker via Tyskland bör du tänka på att det liras fotbolls-VM där i sommar runt Midsommar!

I år blir 4:e året på Assen. Ska du bo på B&B så börja leta nu annars kan du hamna en bra bit från Assen. Camoing tror jag det finns rätt gott om men aldrig provat. Själv åker jag Gbg-Kiel onsdag och tar mig via mindre vägar ner till Assen till torsdag kväll. Raka vägen har jag för mig är 37 mil.
Tar hoj till träningen fredag och taxi till tävlingen på lördagen, bara jobbigt å släpa runt kläder hela dan annars. Dessutom rätt trångt att komma därifrån ihop med en 30-40 000 andra hojar på lördagen. Ståplatsbiljett köps enklast på plats, sittplats bör du förköpa om du vill sitta på ngt särskilt ställe. Själv är jag mer för ståplats eftersom du har möjlighet att röra dig. Sittplatserna e trånga å jäkliga. Bilderna här (2005) är tagna från ståplatserna vid Mandeveen

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...