Vilken motard?

Jag trodde inte husaberg va något bra första val, men det kanske inte spelar så stor roll.
Hur är husqvarnorna att köra/äga då, är det mindre service än husa?
/Ludde

Skulle jag köpa en touringmaskin (vilket INTE ligger nära till hands...) så skulle det bli en HD. Kvaliten har ju blivit bättre åsså säger hjärtat HD tusen gånger innan det säger Yamaha virago eller Honda shadow. Ska man vara en riktig glidare så ska man ha en riktig glidarhoj, på samma sätt som om man vill KÖRA motard riktigt så köper man en racemotard (för det e det det hela handlar om tycker jag..) och inte en touring..

Ebbe skrev:
:hördu Alla gånger!!! Vad får dig att tycka att HD är bättre än japanska glidare? Har du kört en Harry Parkinson? Har du provat att ha bråttom att stanna med en HD från 100 km/h? Finlandsfärjorna stannar snabbare!!! JAG HATAR HD... :kocko

(Ursäkta mitt utbrott, var bara tvungen att säga vad jag tycker)

Jag hade en bergare som förstahoj. Inga problem alls.

Lurvas skrev:
Jag trodde inte husaberg va något bra första val, men det kanske inte spelar så stor roll.
Hur är husqvarnorna att köra/äga då, är det mindre service än husa?
/Ludde

hvorfor er det ingen som nevner husqvarna? er den så mye dårligere nå når den er italiensk....??

med tanke på att jag måste ha pengar till en fyrhjulig klump nästa år så är budgeten inte så fet, :(så vad får man för hoj för 50' och vad får man för 40' och om man överhuvetager får nått körbart vad får man för 30/20'

Roligast o frächat möjliga! :)

TT600R borde du kunna få för en vettig pengt. Runt 40-45.000 skulle jag gissa på.

www.blocket.se ;)

En suzuki dr 650 för runt 30k, sätt på motard fälgar och kanske en polerad ljudämpare?

Yamaha TTR 95-96 med ett CRD system för runt 30k?

Sök och du skall finna :fakta

Köp min bergare -03. Klart mest för pengarna. Spara ihop 10 000:- under vintern eller sälj av något gammalt du har hemma och inte använder. Då får du en båge som e reggad, besiktigad och klar. Effekt och chassi så det räcker till. Bromsar som e bra. Dessutom e den i kalasskick. Annars kan du köpa något lik för 35 000:- och sedan fälgar och tjafs så du e uppe i 50 000:- men då e det ändå inget att ha.

Även om du inte köper min så finns det ju bergare för ca 50 000:-! Mycket båge för pengarna om man ger den lite kärlek..

- Johan

kajlyl skrev:
med tanke på att jag måste ha pengar till en fyrhjulig klump nästa år så är budgeten inte så fet, :(så vad får man för hoj för 50' och vad får man för 40' och om man överhuvetager får nått körbart vad får man för 30/20'

Roligast o frächat möjliga! :)

mr_rockster skrev:
Köp min bergare -03. Klart mest för pengarna. Spara ihop 10 000:- under vintern eller sälj av något gammalt du har hemma och inte använder. Då får du en båge som e reggad, besiktigad och klar. Effekt och chassi så det räcker till. Bromsar som e bra. Dessutom e den i kalasskick. Annars kan du köpa något lik för 35 000:- och sedan fälgar och tjafs så du e uppe i 50 000:- men då e det ändå inget att ha.

Även om du inte köper min så finns det ju bergare för ca 50 000:-! Mycket båge för pengarna om man ger den lite kärlek..

- Johan
Det hade varigt en dröm :kär
Får väl se hur mycket jag kan skrammla ihop under vintern :D

föresten är det någon som har några erfarenheter från VOR? tycker den e snygg som tusan, låter som det är en schysst hoj och värkar vara billig... :tummenupp

Någon som har importerat en motard? eller vet nått om det...

man blir ju lite sugen när man ser priserna på mobile.de :D

Joo.. men räkna sedan med bil med släp fram/t-bax (eller fall du har pickis eller liknande....), soppa, ev. hotell fall det e långt bort (och någonstans att ha bågen då då den e oförsäkrad), du kanske måste ta semester några dagar. Den ska besiktigas etc... Priserna kan vara lockande men att plussa på mindre än +5000:- är för lite...

kajlyl skrev:
Någon som har importerat en motard? eller vet nått om det...

man blir ju lite sugen när man ser priserna på mobile.de :D

mr_rockster skrev:
Joo.. men räkna sedan med bil med släp fram/t-bax (eller fall du har pickis eller liknande....), soppa, ev. hotell fall det e långt bort (och någonstans att ha bågen då då den e oförsäkrad), du kanske måste ta semester några dagar. Den ska besiktigas etc... Priserna kan vara lockande men att plussa på mindre än +5000:- är för lite...
har både bil o släp ...även lastbil om det skulle behövas... kör dessutom på nästan gratis disel! Sen kan man göra det på en helg. Garage är häller inget problem :cool:

Så med det avklarat, någon som råder/av råder mig från att importera?

det är helt klart biligare att importera. som tex när jag köpte en ny honda 80cc för fem år sedan. så kostade den i sverige 33.000kr.
men i holand så betalade jag bara 25.000kr. och det kostade inte så mycket att åka ner och upp vi tjänade tre tusen kronor på att importera hojen har inte gjort det med mina större hojar men polare tjänade mycket mera än 3000kr på att importera sin crf450-03

kajlyl skrev:
har både bil o släp ...även lastbil om det skulle behövas... kör dessutom på nästan gratis disel! Sen kan man göra det på en helg. Garage är häller inget problem :cool:

Så med det avklarat, någon som råder/av råder mig från att importera?

Lust att ta med dig en extra hoj upp och tjäna några tusen? ;D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back