Vilken motard vibrerar minst?

ktm 690 smc helt klart ingen slö 400 kan du lika väl cyckla :P

Hur i helvete kan man köra cross, på crossbana, med diskbråck - som är så styggt att man inte kan sitta på en stånka som vibrerar lite? :va Man lär fråga iaf. :D

Jag är inte säker men jag tror att det beror på att när jag kör landsvägshoj så sitter jag ned och är helt avslappnad i kroppen. Musklerna runt korsryggen är typ på semester då så de skyddar väl inte så bra.

När jag kör cross så står jag upp mycket och när jag väl sitter ner så spänner jag mig väldigt mycket. Lägger mycket tryck på yttre fotpinnen och har alltid höga varvtal och så gott som oftast fullgas för det mesta. Vibrerar inte så mycket på fullgas.

Jag vill helst inte lägga så mycket pengar så hojar som ktm 690 och aprilia 550 och så går bort. Husa 650 har jag ägt en förut men det är för mycket service tycker jag. Dålig kvalité också om man köper lite billigare såna.

Det lutar lite åt någon gammal häck typ yamaha ttr eller honda xr. jag skulle gärna vilja ha någon 125a för jag gillar lätta hojar men alla 125 hojar är nästan alltid i för små storlekar. var inne på mc-varuhuset och kollade på yamaha xt 125. ser ju ut som barnmotorcyklar..

scooter kan jag inte åka på alls. var ju en sån jag hade köpt nu senast, en baotian 125 vespa. den vibrerade så hela kinderna skakade :D

2-takt vore nice men det känns som att utbudet på landsvägsreggade offroad/motard aktiga 2-takshojar är obefintligt.

köp min drz 400sm :) kompispris vid snabb affär!

vad är det för serviceintervaller på en sån?
jag är lite anti service för jag mekar säkert i snitt 1 timme per dag för att hålla crosshojen i toppskick. lite jobbigt att behöva tokmeka med två hojar.

den här kanske vore något
http://www.blocket.se/stockholm/Latt_mc_gasgas_125_26773848.htm?ca=11&w=2
folk lär ju undra vad fan man håller på med om man pendlar till jobbet på östermalm i kostym på en sån här :D

Last edited:
det lilla jag kört min så tycker jag inte den vibrerar mer än paralelltwinnen jag hade innan (obefintligt), väger nästan inget (108kg).

Men din rygg kanske skulle uppfatta det helt annorlunda.

vad är det för serviceintervaller på en sån?
jag är lite anti service för jag mekar säkert i snitt 1 timme per dag för att hålla crosshojen i toppskick. lite jobbigt att behöva tokmeka med två hojar.

600mil olja. första ventilkollen är vid 2400mil.

har en sherco 5,1 enligt profilen ;)

tog en liten tur på 8 -9 mil idag och märkte inget av vibrationer alls om man inte ligger på extremlåga varv :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon