vilken motard skulle ni ville välja

Mr.TT

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
???
Hej alle!
Er aldeles ny här. Letar etter en motard, och undrar vilken som e mest rolig at köra... hadde tänkt mig at spendera mellan 30-50K. For mig er det viktigst, at den er snab!... er det en Husaberg fs650e då!?... eller...

Thomas

Är det okey om jag rättar din svenska? jag är helt kass själv men tror jag ska kunna bättra den lite iaf. Så du slipper få så många kommentarer ang den.

Last edited:
aprilia är snabba. men så får du oxå byta olja o renovera som en galning. ju roligare maskin ju mer skruva blir det.

Om man skulle lista dom snabbaste motarder mellan 30-50K.. Ville det väl våra Husa 650, och sen????

Får jag fråga, är du dansk (eller annan utländsk bakgrund) eller sket du helt enkelt i skolan?:va

Det är nog Husa du ska ha, om du även gillar att skruva:pannkyss

Hehem jag e dansk.. tyvvär er mit svenske helt kass, går det bättre på engelska??... lättre for mig iallafall...

Husa verkar super fin. Tänkar endast köra på vägen me den, och tänkte at det kunne bli lite väl myket, om jag måsta skruva varje vecka!?.. klarar det själv, men resar utroligt myket, och skulle gärna villa kunne köre lite sen när jag e hemma...

Thomas

Hehem jag e dansk.. tyvvär er mit svenske helt kass, går det bättre på engelska??... lättre for mig iallafall...

Svenska funkar fint för mig, iaf:tummenupp

Är ju långt ifrån en expert i ämnet men om det bara är landsväg du ska köra så är nog någon av ktm's lc4:or ett bättre alternativ, 640/625/660. Personligen skulle jag sattsat på en 625a, 500 mils serviceintervaller, och elstart (årsm. from -05):tummenupp

Svenska funkar fint för mig, iaf:tummenupp

Är ju långt ifrån en expert i ämnet men om det bara är landsväg du ska köra så är nog någon av ktm's lc4:or ett bättre alternativ, 640/625/660. Personligen skulle jag sattsat på en 625a, 500 mils serviceintervaller, och elstart (årsm. from -05):tummenupp
Låter jo helt fint med 500 mils serviceintervaller!!.. men men, dom har väl bara typ 32hk stardard, eller hur??
Hadde självklart tänkt at trimma den. Den måsta såklart kunne dra til!!

Servicen på husaberg 650 tar 30 minuter. Byta olja, byta oljefilter, kolla "tvätta filtret" Kolla "ställa ventilerna".

Olja, helsyntet 50-250kr litern beroende på var du köper.
Oljefilter 40-60kr beronde på vart du köper.

Service kostnaden blir alltså 100-250kr var 5:e timme.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka