Vilken motard ska jag köpa?

Eloro

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2015
Ort
Hemligt
Hoj
KTM
Tjena.

Det är tänkt att jag ska köpa en motard nu till våren, jag har lite frågor som jag hoppas ni kan besvara.

Planen är väl att slå till på en KTM 450 eller 530, budget ca 50k.

-Har haft en 520SX förut, kommer en 450 att kännas slö?
-Har för mig att jag läst att motorn i 530n innan -10 hade problem med något, minns inte vad dock.
- Hur ofta kommer jag behöva byta olja om jag ska köra stadskörning?
- Är det mycket skruva, ställa ventiler osv?
- När ska man göra en motorrenovering, kostnad?
- Försäkring, vad kan det tänkas kosta för en 25'åring?

Det är väl dom jag kan komma på just nu.
 
530 å 450 har väl samma problem, eller kan få problem me... Ena är TORQUE LIMITER som kan göra att den är seg på starten.... Sen är även en svag punkt kamsträckaren....
Enl boken så ska oljan bytas var 15 timme, men som motard byt oftare om du kör hårt eller annat om man bara pendlar typ till jobbet i lugn takt....
Försäkring, kolla me insplanet, compriser eller liknande, även dina försäkringar....
 
Ktm 690 smc från 2008 har dom egenskaperna som behövs vid frekvent gatkörning. Det andra är tävlingshojar med reg skylt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top