vilken motard e bäst!?

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Tja alla!
Ja söker en sm, men ja har ingen aning om vilken ja ska ta!? :confused:
Är inne på att ta en VOR men vet inte hur dom är, kanske en yamaha lr suzuki lr kanske e duke har ingen aning! help please :)
Ja vill ha en som går bra och har schysta köregenskaper! :yoparty

Last edited:
Jag ska köpa en i höst/vinter och försöka få en billigt tack vare lågsäsong.
Jag har inte haft någon tidigare men enligt det jag läst/hört bör man köpa en KTM 660 om man vill ha maximal prestanda/minimalt underhåll. Husaberg är lite vassare men rätt mkt mer strul/skruvande. VOR är nog bra men reservdelar osv är ju ett frågetecken. Honda 450 är hyffsat underhållsfri och snabb/kul men lite klen på större vägar .Husqvarna är ovanligast och coolast, kräver en del skruvande men ger mkt tillbaka.
Alltså finns det ingen som är bäst utan alla är bra beroende på vad man prioriterar högst.
Vill påpeka att ovanstående inte är mina egna erfarenheter utan endast sånt jag hört kompisar prata om, läst m.m
Så motardmaffian kommer säkert komplettera ovanstående med en hel del saker som är bra att veta, kanske t.o.m dementera något :tungan

Dropkick skrev:
Tja alla!
bla...
Hade du tänkt framföra den på bana då eller? Lite tidigt att börja planera inhandling av en tung hoj som 16 åring va? Börja du med en 125:a som du iaf kan få körkort för.

VOR är nog bra men reservdelar osv är ju ett frågetecken. Honda 450 är hyffsat underhållsfri och snabb/kul men lite klen på större vägar .Husqvarna är ovanligast och coolast, kräver en del skruvande men ger mkt tillbaka

Honda 450 underhållsfri? :rofl
Husqvarna ovanligast? :lol

Sorry, men man kanske ska skita i att svara på frågor man inte är insatt i :confused:

Spiken skrev:
Hade du tänkt framföra den på bana då eller? Lite tidigt att börja planera inhandling av en tung hoj som 16 åring va? Börja du med en 125:a som du iaf kan få körkort för.

Jo du har faktis tänkt på att köpa en gasgas 125 sm, men farsan tyckte det skulle vara bättre om ja köpte en tung hoj nu på en gång.
Den ska ja köra i Norrland mitt ute i ingenmanskand :yoparty

Dropkick skrev:
Tja alla!
Ja söker en sm, men ja har ingen aning om vilken ja ska ta!? :confused:
Är inne på att ta en VOR men vet inte hur dom är, kanske en yamaha lr suzuki lr kanske e duke har ingen aning! help please :)
Ja vill ha en som går bra och har schysta köregenskaper! :yoparty

Ja du denna ständiga fråga. Fråga dig själv först vad du ska ha hojen till?
Om du nu ska köra lite cross också så kanske de blir lite tungt med en 650.
Hur ofta vill du serva den? Ska du köra gata alt bana eller bara posera på gatan? Hur mycket är du villig att ge för hojen? Många av de rena motardhojarna är rena racinghojar som kräver skötsel lite mer än andra motarder. Många av motarderna går redan bra samt har rätt bra köregenskaper redan orig (ostrypt) men alla vill ha sin egen körställning mm. Om du nu inte köper nån i år så passa på att klämma och känn på hojarna som de ställer ut på mc-mässan nästa år!

...sen finns ju Highland som är en svensk mc.
http://www.highland.se/home/index.htm
Den är hysteriskt rolig att köra. Mycket pulver i den motorn!
Kul som fritidsleksak och till å från jobbet. Kanske en kort semester... Tror det är världens snabbaste grushoj. Toppar över 200 km/h. Ballt :Bugar
Man köper den som outback eller motard har jag för mig.

Det finns Italienska Vertemati.
http://www.edmansmotor.se/index.html (Hemsidan verkar vara på G...)
http://www.vertemati.it/
Har ej testa sån men lär ha en stark motor och lite lätt hoj så den är förmodligen bra till tävlingar.

...men det kostar att ligga på topp...
:rofl

Hörru killen, ta och lugna dig tills du har åldern inne. Sen är tråden i hel fel forum.

bsajanne skrev:
...sen finns ju Highland som är en svensk mc.
http://www.highland.se/home/index.htm
Den är hysteriskt rolig att köra. Mycket pulver i den motorn!
Kul som fritidsleksak och till å från jobbet. Kanske en kort semester... Tror det är världens snabbaste grushoj. Toppar över 200 km/h. Ballt :Bugar
Man köper den som outback eller motard har jag för mig.

Min är till salu !! Pm för info...

Bifogat

• Highland 950.JPG
    Highland 950.JPG
    92.4 KB · Visningar: 69
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...