Vilken motard är att föredra?

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Letar efter en speciell hoj men det kommer verkar vara svårt att hitta dem så jag tänkte köpa mig ngt roligt och ganska billigt under tiden och har då sneglat på en supermotard av ngt slag.
Finns en hel uppsjö av olika fabrikat och modeller och då jag vet nada om denna typ av hoj är jag helt vilsen var jag skall börja leta.

Har tänkt spendera kring 30.000 men absolut max 40.000 på ngt som är roligt och som jag kan bli av med relativt lätt då jag hittat den andra som jag söker.

Vilket fabrikat och modell är det som gäller?

EDIT: Ungefär vid vilket miltal börjar denna typ av hoj bli död på marknaden?

Last edited:
Hade precis samma frågor som du för några veckor sen när jag själv letade motard, var och provkörde ett par och valde en Ktm 640 för den kändes bättre,starkare än dom andra jag provade tex husqvarna/yamaha/honda sen är det "långa" serviceintrevaller på ktm.

Köpte min Ktm 640 -04 för 30.000. Betalar 350:-/månaden för halvförsäkring (22år). Jag är riktigt nöjd med den, rolig leksak, hyfsat långa service intervaller 250/500mil. Den är dock inget man kör långt på direkt pga vibrationer men den är knappast gjord för det :). Vilket miltal den börjar bli dö på har jag ingen aning om är inte så insatt i motarder jag heller.
Vill du ha en som man kan köra lite längre på för då nog gå ktm 690 och uppåt men då får du lägga på en slant.

Letar efter en speciell hoj men det kommer verkar vara svårt att hitta dem så jag tänkte köpa mig ngt roligt och ganska billigt under tiden och har då sneglat på en supermotard av ngt slag.

...som du tänkte "ha under tiden"? Fniss.. :hihi
Många som upptäcker och köper motard fastnar väldigt fort.

Du är välkommen! :tummenupp

Jag har den perfekta hojen till salu..

Pm:a för info.

Last edited:
Jag köpte mig en 660 -04 i det intervallet. Grymt rolig cykel med mycket effekt och relativt lätt. Lite segt i början med kicken på fel sida men det lär man sig fort :)

Har sett att det finns en hel del Husaberg 650 kring 30.000. Varför är de så mkt billigare än en KTM 660 som istället hamnar kring 40.000?

Har sett att det finns en hel del Husaberg 650 kring 30.000. Varför är de så mkt billigare än en KTM 660 som istället hamnar kring 40.000?

Rätta mig om jag har fel, men husaberg har korta service intervaller olja var 5:e timma och ställa in ventilerna var 20:e timme?. Så du får lägga rätt extra mycket pengar i månaden på olja och dylikt. Men som sagt så kan jag inte mycket om motarder med det sa dom till mig när jag var och kikade på några husabergare.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back