Vilken mobiltelefon rekommenderar ni?

moshh

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1987, Honda VFR 750F
Sålde precis min Samsung U900 Soul då den var kass som bara den.

Nu undrar jag om någon på detta fina forum kan tipsa mig om en bra mobil jag ska köpa härnäst.
Jag vill ha en enkel mobil med bra kamera, som inte är så liten som möjligt, och som har RÖSTUPPRINGNING (Samsungen hade faktiskt inte det), och så ska den gärna vara funktionell och praktisk :).
Vilken mobil tycker ni passar mig?

/Kara
 

Morran

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
västerås
Hoj
ingen för tillfället
Jag är störtnöjd me min Sony Ericssno K810i !!! Den har ljudupptagning & bra kamera, är otrolit lätt att använda & väldit stryktålig! Jag har tappat min i backen (i allt från blomjord till asfalt från typ öronhöjd) ett antal ggr utan att den ens stängs av :tummenupp Se dock till att sätta fast batteriluckan med en bit dubbelhäftande tejp då den kan halka loss lätt (har fått lov å skaffa en ny lucka te min. det e väl enda nackdelen ja ser me den). Iofs, joysticken pajjar efter ett tag, men det va vanlit på den modellen hörde ja, men det fixas på garantin.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Jag har alldeles precis köpt en Nokia 5630 och är än så länge nöjd med den. Hunnit greja en del med den, fast jag bara haft den ett dygn. Men den är kanske inte så basic som du söker? Enda problemet är att jag bara fick med en finsk bruksanvisning.. :död Men jag tycker mobilen är lagom liten och knappar osv känns väldigt bra.
 

Dominator-Rocks

Guest
Bra kamera och ännu bättre filmkamera får du i Nokia n95 8gig :tummenupp

Tror det mesta finns i den luren, och finns inte funktionen man söker i orginalprogramvaran så finns den som app att tanka ner..
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
någon av ericsson cyber-shot telefonerna kanske....
har en enkel k 810 och tar för jävla bra bilder och det är ju en lastgammal modell:D
satsa på ericsson,så blir du nöjd.
 

moshh

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1987, Honda VFR 750F
Nu är det så att jag har tittat runt lite och kommit fram till ett par mobiler som kan passa mina kriterier.
Det är:

Sony Ericsson C510
Nokia N78/N79
Sony Ericsson C901
Sony Ericsson K770i
Ev. Sony Ericsson K810i

Någon som har någon erfarenhet av dessa mobiler? För/nackdelar? Vilken skulle ni annars valt?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
K810i är ju über! Enda minuset är joysticken som kan bli lite sliten efter ett tag. Men det är ju 2-års garanti så..
 

brorzan

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
hemma
Hoj
Hornet 600 -99
Har en K800i, i princip samma telefon som k810i, bara lite tristare design. Den har hängt med i snart 2 och ett halvt år och vart med om det mesta. Fungerade helt klockrent tills för någon månad sen då joysticken börja glappa. Sjukt prisvärd telefon, köper nog aldrig nåt annat märke än SE nu alltså hehe
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Samma här, har också världens bästa mobil *K800i*. Letar efter en bättre begagnad sådan eller sprillans ny för vettig peng, den har allt man behöver och lite till och med uppdatering så får man mjukvaran som ligger i 810:an men du slipper de fula knapparna.
Jag köpte min samma vecka den kom ut *4 år sen i sommar, eller bara 3?* och den fungerar fortfarande klanderfritt även om den börjar bli lite sliten. Förra veckan så dog delar av displayen men efter en omstart så hoppade den igång igen.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Nokia E51 eller E52 som kommer ut snart.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag har en SE W902 som jag tycker funkar bra :) Anständig kamera (5mpix och autofokus) för att vara en walkmanmobil. Levereras med 8Gb minneskort också.
Ingen GPS dock ifall man känner att det är ett krav.

Drar "halvmycket" batteri. Jag måste ladda min vart tredje dygn i genomsnitt, så det finns både bättre och sämre vad det gäller det.
I övrigt har den fungerat klockrent och jag har inget att anmärka på :tummenupp

Edit: Jag hade just en U900 soul innan, men jag var tokigt nöjd med den telefonen också. Bara det att omväxling förnöjer :gnissla
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag har en SE W902 som jag tycker funkar bra :) Anständig kamera (5mpix och autofokus) för att vara en walkmanmobil. Levereras med 8Gb minneskort också.
Ingen GPS dock ifall man känner att det är ett krav.

Drar "halvmycket" batteri. Jag måste ladda min vart tredje dygn i genomsnitt, så det finns både bättre och sämre vad det gäller det.
I övrigt har den fungerat klockrent och jag har inget att anmärka på :tummenupp

Edit: Jag hade just en U900 soul innan, men jag var tokigt nöjd med den telefonen också. Bara det att omväxling förnöjer :gnissla

Hade en w902 när nokian var på reklamation fy fan köp inte ! Kass kamera kass musikspelare laggade nått galet så fort jag fick in ca 100 låtar ! Jag hade gråtit blod om jag hade köpt den skiten för 3000 som den kostar.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Har en K850i, helt nöjd me den o kameran e superb

Har också en k850i som fungerat bra, MEN den är känd som en problemmodell så jag skulle nog undvika ändå (även om dom säkert fixat till den med tiden). Den var först i en helt ny generation av hårdvara så dom efter lär vara bättre val.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top