vilken mobil?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag leta en annan tråd o kapa men hitta ingen på engång så jag startar väl en ny.
jag hatar allt med pekskärm men måste komma in i 2000+ talet jag med.
jag letar en android telefon men vet inte vad jag ska ta.
blir telia abonemang då de är de enda jag får bra teckning på härute.
får gärna va ett hyffsat pris med.
vill ha så stor skärm som möjligt, hyffsad kamera och bra batteritid.
vad ska jag kika lite extra på?
förstår att stor skärm o bra batteritid inte går hand i hand men bästa komben kanske.
får gärna va nåt lättanvänt, har alltid gillat sony/ericsson men märke spelar ingen roll.
ska man vänta på den där google telefonen kanske el finns den redan?

killen med nollkoll :gnissla

Googletelefonen finns redan, IAF för beställning, men dom som redan har köpt den utomlands har väl lämnat blandade reaktioner på den.

Jag funderar på att byta jag med, men jag väntar nog ett tag till, jag har haft en HTC i två år och varit nöjd med den, och HTC har inte släppt någon värsting på ett tag nu, så det kommer nog en därifrån snart.

Men gillar du SE voch vill ha bra kamera så tycker jag du ska kika på deras senaste (ARC?) SE brukar ha bra kameror.
Dom gör väl dessutom reklam för att den tar bra bilder även vid dåligt ljus, vilket alla mobiler brukar faila hårt på.

verka ju intressant
ang batteritid står de.
Samtalstid (timmar) 7,40
Viloläge/Standby (timmar) 460,00
Samtalstid 3G (timmar) 7,58
Viloläge/Standby 3G (timmar) 460,00
vad är viloläge standby? är de helt enkelt när den inte används?
kan detta stämma.. kommer inte toksurfa men nån gång då och då samt kanske kolla en film på om man har tråkigt på jobbet :hihi

Ja e helnöjd me min galaxy s2 men de finns ju blandade känslor om den när man läser i den dedikerade tråden... Värsta problemet ja haft har vart att den inte spelat upp video men de löste sej me en reboot... Som ja använder den håller batteriet 2-3 dar...

Kommer galaxy s3 l början av nästa år......mumma

"Alla" telefoner idag har bra standby tid. Men så fort du använder funktioner som inte är integrerade i den ursprungliga mjukvaran, och ibland även sådan, så käkar den lika mycket batteri som en 14-åring bränner däck med en EPA.

Kläm, känn och lyssna för fan inte på försäljarnas babbel om att du måste ha en massa försäkringar hit och dit! Konsumentköplagen är stark i Sverige:) Dessutom har den en äcklig förmåga att ljuga om hur länge de tänker debitera dig för dem.

Jag skulle ha min telefon försäkrad mot vattenskador/tappa/ etc i ett år. Tyckte det verkade vettigt då jag var mycket ute i skogen och sånt. Betalar fortfarande försäkringen efter snart 2 år. Fast, det är ju klart, det är ju en massa sten ute på parkeringen...

Jag köpte mig en Motorola defy+. IP-klass 67 vilket gör att den ärklassad att vara 1m under vattenytan i 30 min, har ett så kallat gorillaglas som håller lite bättreoch är dammskyddad. Gav 2500 kr utan abonnemang på halebop. Jag ärnöjd än så länge iaf...och har testat den i ett glas cider.....

Jag har en Sony Ericsson Xperia Arc som jag är jäkligt nöjd med. Kameran (8,1 mp) tar lika bra bilder i normalljus som min gamla SE C905 (som tar jäkligt bra bilder för att vara en telefon. Enda kameramobilen jag har erfarenhet av, därav jämförelse med den) men när det börjar bli mörkt och man använder blixten (bilder på nära håll) så tar min gamla lur bättre bilder. Arc:en har diod som blixt och inte xenon som den andra. Diod lyser inte upp så jäkla mycket... men i normal/dagsljus är jag väldigt nöjd! :)
Stor skärm och kan allt jag behöver + en massa mer. Batteritid likvärdig med andra liknande telefoner. Skärmen suger mycket kräm. Gps också.

Jag har en SE Xperia Active, IP67-klassad.

Okej batteritid om man har datanslutningar inaktiverat och bara använder den till det nödvändigaste är en vecka inget större problem, väldigt stabil, har inte haft något mjukvarustrul på min ännu.
Jäkligt bra ljud i telefondelen, går att få högt också, ifall man är halvdöv, som jag :)

Verkar ha en bra D/A-omvandlare också, upplever bättre ljudkvalité genom 3,5 pluggen än på t.ex iPhone.

Nackdelen är att skärmen än lättrepad...

Är rätt så nöjd med den. Tål vatten på riktigt också.

Min röst går till Samsung Galaxy S som man nu kan få för ynka 2000 på mediamarkt. Super Amoled skärm och det finns tusen custom roms till den. Den klarar spela alla Audio och video format med. Fantastisk pryl.

Sent from my mobile phone, please excuse the brevity

Galaxy s2 är fin. Har en olåst, svart för 2500 kr.

S2:an är riktigt bra och även om det väntar häftigare grejer runt hörnet, så går den ju att få till rimliga slantar nu. Jag gav just 2500 för min för bara en knapp månad sedan. Låst, men det löste jag upp på några minuter.

Tycker att SonyEricssons telefoner av 2011 års model varit riktigt lyckade. Själv har jag en Xperia Mini (ej X10, utan den nya), som jag är helt nöjd med.
En vän har Xperia Arc som faktiskt är riktigt fin, men för stor för min smak. Känns löjligt tunn, och lätt, för sin storlek. Tar bra bilder också!

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back