Vilken mobil?

Fler som pratat om iphone's dåliga kamera. Är den verkligen dålig? Tycker tjejens iphone4 tar skapliga. Har själv en ZTE Blade nu, å den kameran är verkligen kass.. Blir mobilbyte snart, men det är svårt att välja..

Den är dålig jämfört med konkurenterna, men det säger ju inte att bilderna inte blir ok :)

I dagsljus presterar den helt ok, men så fort ljuset är en aning begränsat blir det väldigt kornigt..

Kameran har alltid varit iPhonens akilleshäl!

Jag tror det kan vara ide att avvakta lite tills 5'an kommer, se om den är superbra, annars kanske det blir en 4'a, för min del då.

5an kommer antagligen bli en uppdaterad 4, så förvänta dig inga jätteförändringar!

Jag måste bara poängtera att ni som funderar på iPhone, läs på lite. Det är ingen dålig telefon, men Apple har oerhört skumma begränsningar som driver en till vansinne.
T ex så kan man bara ladda in media från EN dator. Ska du ladda in media från en annan dator måste man ta bort all musik och film som finns på telefonen..
Varför?
Because its APPLE.

Last edited:
Jag har HTC Desire, Iphone 4 samt Samsung GS2.

I korta drag kan man säga att Iphonen är sämre på allt. Efter att ha levt med Android i några månade framtår Ihponen som idiotisk. Det tycker t.o.m. frugan här hemma och hon är knappast teknikfreak.

SGS2 for the win! Vill du fynda tar du en Desire eller Desire HD. Mycket prisvärda.

Vill du ha en vattentät smartphone , Motorola Defy is da shit

Köpte en för några veckor sedan , klart nöjd med den ... samt efter hemresan idag i riktigt pissregn så var jag inte det minsta orolig när luren låg i benfickan på GI pantsen :tummenupp

Lagom stor , bra skärm , hyffsat snabb (nja) , kameran är "godkänd" men knappast mer ... sen är den rätt billig åxå , en väldigt bra telefon kort o gott om man inte är ute efter det värsta

Tid över att åka hoj, välj ajfån till dig och frun. Allt bara funkar och smidigt är det. Kameran är bra, radio finns som appar, och tillbehörs utbudet enormt. Itunes gick lätt att lära sig, synkar allt smidigt. Det finns massor av firmor som lagar/byter batteri. Om du å frun har samma itunes konto så betalar ni bara en gång för appar.

Vill du pilla och greja och har gott om tid välj android.

Jag skulle säga att det inte är så stor skillnad på dom faktiskt.
Flickvännens Android har bråkat vid två tillfällen på ett år. Båda gångerna har det räckt med en återställning av telefonen vilket tar 10 minuter om man räknar med tiden det tar att hämta tillbaka alla sms från backupen.

Min iPhone har bråkat vid synkroniseringen vid flera tillfällen så att det tagit över 1 timme innan den blivit klar.
Och ska jag vara ärlig så har jag nog faktiskt spenderat mer tid med att få in 2 egna ringsignaler i min iPhone än jag spenderat med att fixa flickvännens android dom gånger den bråkat.

Så jag skulle säga att båda sorterna kan strula.
Med en android så slipper man iTunes som är ett djävla otyg.

Om ni båda ska ha ny nalle föreslår jag att ni väljer samma märke. Helt klart en fördel med laddare och tillbehör.

Kanske inte den tyngsta motiveringen, men OM ni båda kan komma överens, kommer ni märka fördelarna.

Du kan även hjälpa din tjej om hon mot förmodan skulle ha en fråga om nåt. Min tjej klarade på egen hand att ställa in mail osv. utan manual. Ja, det följer ju inte ens med en manual. Säger en del om hur användarvändlig en iPhone är.

Hade helt klart lugnat könet en aning och grejjat 2 x iPhone 5. Top of the line! :tummenupp

Om ni båda ska ha ny nalle föreslår jag att ni väljer samma märke. Helt klart en fördel med laddare och tillbehör.

Kanske inte den tyngsta motiveringen, men OM ni båda kan komma överens, kommer ni märka fördelarna.

Du kan även hjälpa din tjej om hon mot förmodan skulle ha en fråga om nåt. Min tjej klarade på egen hand att ställa in mail osv. utan manual. Ja, det följer ju inte ens med en manual. Säger en del om hur användarvändlig en iPhone är.

Hade helt klart lugnat könet en aning och grejjat 2 x iPhone 5. Top of the line! :tummenupp

Har inte alla "smart" telefoner microusb idag...:gnissla Det borde ju betyda att alla tillbehör passar oberoende märke...

Nu är jag duktigt less på Halebop.
Vilket kontantkort skall man ha?
(förlåt att jag snor tråden lite...)

Jag har en SE K550i vanlig 2G-telefon från 07 nånting.

Jag kör hoj istället för att pilla med telefonen :tummenupp

Nu är jag duktigt less på Halebop.
Vilket kontantkort skall man ha?
(förlåt att jag snor tråden lite...)

Jag tankar Comviq Poppis 185kr en gång i månaden. Det räcker gott och väl för mina behov.

Hade en HTC Wildfire innan men den var ganska seg, bytte till en Sensation och är helnöjd. Har absolut allt man kan behöva inkl riktigt bra kamera. Tog inte med systemkameran till Österrike utan nöjde mig med telefonen och det gick utmärkt.

Men...? Den är juh top of the line. .... :confused:

Jo men det skulle ju inte gå för sig att använda samma kablar/tillbehör som alla andra, då skulle de ju inte få sälja sina svindyra, fruktmärkta, "snygga" och "stilrena" tillbehör...

Har en Apple produkt, en gammal ipod nano 4gb, visst den är stryktålig och klarar m4b-format som vissa ljudböcker kommer som. Men det som är bra med den överskuggas med hästlängder av iTunes, jävla DYNGA, hopplöst program som tar år och dar på sig för att indexera musik (nej, jag sitter inte på en gammal 486:a), gapar om uppdateringar var och varannan dag, försöker lägga quicktime som standardspelare för alla medieformat som man kan och inte kan tänkas använda.

Hade även en 3GS som lånetelefon i tre veckor när min Hero var på lagning efter att jag tappat den 3 meter ner i ett betonggolv på jobbet varpå det slogs loss en flisa från displayen, den funkade fortfarande men det blev en "snygg" regnbåge i färgerna där flisan saknades och så blev såklart touchen lite... knasig. Det var nog de tre längsta veckorna i mitt liv, inga widgets, ingen multitask, ingen flash, vägrade funka med mitt BT-headset, värdelös batteritid och såklart det förbannade otyget iTunes, har sällan varit så glad som när jag fick lämna tillbaks skiten och hämta ut min Hero igen, aldrig mer frukttelefon...

Jag har kört iPhone i 2 år, och Samsung galaxy s2 i några dagar..

Jag tänkte att jag köper Samsungen för hårdvaran, och tar mjukvaran för vad den är. Men holy damn, Android är SÅ mycket mer smooth än IOS.
Möjligheterna är bra mycket större, och upplägget är både snyggare och smidigare..

Det säger väl det mesta om äppelfolket när en telefon som knappt ens finns än klassas som top of the line.

Svårt att ta en recension från en äppelmänniska seriöst då liksom.

"Hur är en R1 att köra?"
SKITBRA!
"Har du kört en?"
Nej, men den är skitbra!

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back