Vilken mobil - ska jag join the dark side och gå på en iPhone 4S?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena,

Har kört med en BlackBerry senast på förra jobbet och har en gammal SonyE X10 mini (android alltså). Grymt nöjd med BB 9780 som jobblur för att läsa och skriva mail och gillar faktiskt min lilla X10 också.

Finns det nyheter på ingång? Just nu lutar det åt en iPhone 4S trots att jag försökt hålla mig från Apple-sekten... Kör gärna Android men Samsung Galaxy S2 är ju så gigantisk i formatet. Jag hade mycket gärna kört på en liten vädertålig mobil men Xperia Active känns just nu gammal. iPhone med supertåligt skal ligger bra till just nu.

Åsikter?

Gamla SonyE Ray tycker jag är väldigt bra i formatet men hittar inga liknande moderna lurar. Finns det? 111.0 × 53.0 × 9.4 mm är siffrorna (iPhone 115x58x9).

xperia-ray-black-smartphone-300x348.png

Hur modernt måste de va?
Desire S tycker ja är helt okey telefon o den får 3.0 snart.

Är man ute efter en nätt telefon tycker jag om Wildfire S, inte jättevass kanske men lagom i formatet.

Om man vill ha en bra telefon utan att vara med i någon sekt så köper man en Nokia N9.

Ska du ringa ska du ha en annan telefon.
Jag är dock i jättenöjd med min 4S.
Jag surfar mailar och kalendrar med min, overkill? Ja förmodligen.

iPhone är jättebra om du vill ha en telefon som funkar, och vill kunna göra allt annat man öht kan göra med en telefon. Android är sämre på allt! Jag har testat båda nu, och blir helt galen på min android (s2 lte), den hänger sig, startar om sig, stänger av sig, tappar mottagning osv.

Jag får bara balansera upp det hela lite, jag har haft 3 olika Androidtelefoner och inte märkt av problemen som nill0w nämner.

Däremot är iPhone väldigt polerad i sitt gränssnitt, även om den är väldigt mycket mer begränsad än en Androidtelefon.

Jag får bara balansera upp det hela lite, jag har haft 3 olika Androidtelefoner och inte märkt av problemen som nill0w nämner.

Däremot är iPhone väldigt polerad i sitt gränssnitt, även om den är väldigt mycket mer begränsad än en Androidtelefon.

Jag har bara haft en android, men många bekanta, kollegor osv har samma erfarenhet. En jailbreakad iphone är inte begränsad. Eller vad är det du saknar?

Alla telefoner är för små.
Man blir mindre missnöjd om man har en stor. S2 funkar helt klockrent för mig! Inga omstarter, fick dessutom 4,någonting nyss.

Du vänjer dig fort med storleken på en S2. Var skeptisk till storleken i början men nu är jag supernöjd!

Last edited:
Ni behöver ju inte stå som en åsna mellan två hötappar och kivas om android eller i-fjön är det bästa som går att få. En dag kommer ni till insikt och upptäcker att det finns ett svar från landet i öster...

Min jobbarkompis har den där vädertåliga androidluren (Defy?), enligt honom skulle det komma en nyare med vassare hårdvara snart.

Kollla upp det ryktet, om du gillar Android.

Tackar för tipsen. Jag är egentligen ingen iPhone-snubbe och gillar Android. Tycker bara att det inte finns någon helt up-to-date i vettigt format. Lutar lite åt iPhonen faktiskt... Alla som har en, säkert 70% av bekantskapskretsen har och är nöjda med sina. Är dock den skaran som facebookar och håller på med annat elände också. Android känns mer hardcore. Tycker egentligen att min X10 mini är rätt toppen. Batteritid och för kass upplösning på skärmen drar ner. Annars saknar jag ingenting. Använder bl.a. GPS med Wisepilot jättemycket.

Själv väntar ja på Galaxy S3 men sen föredrar ja ju android oxå... Ajjfån e säkert kalas hårdvarumässigt men Hitlerfasonerna me mjukvaran skrämmer bort mej iaf... Plus att dom e ju ömtåliga som spädbarn (såg visserligen att du skulle stoppa den i en Leopard 2:a men hur smidig blir den då?)...

Min nuvarande Galaxy S2 har ja haft sen juni, i jobbet varje dag (rörmockare) å den har inte blivit nämnvärt skamfilad av de...

Tackar för tipsen. Jag är egentligen ingen iPhone-snubbe och gillar Android. Tycker bara att det inte finns någon helt up-to-date i vettigt format. Lutar lite åt iPhonen faktiskt... Alla som har en, säkert 70% av bekantskapskretsen har och är nöjda med sina. Är dock den skaran som facebookar och håller på med annat elände också. Android känns mer hardcore. Tycker egentligen att min X10 mini är rätt toppen. Batteritid och för kass upplösning på skärmen drar ner. Annars saknar jag ingenting. Använder bl.a. GPS med Wisepilot jättemycket.

En Nokia Lumia 800 då? Vad jag vet har den exakt samma skal/yttre design som min N9 -> Grym kvalitetskänsla. Pillade lite på polarens S2:a och det känns ju som en leksak..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra