Vilken mobil GPS?

sylta nr1

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
XS750 BMW f900gs
Jag har använt Sweden topo maps innan men nu kraschar den bara.
Vilken annan rekomenderar ni. Kraven är att kunna använda terrängkartan och kunna göra egna rutter innan...
 
Äh, ibland har man närmare till paddan än hjärnan...
Avinstallerade och laddade den på nytt! :yoparty
Datahacker som man är:tummenupp
Får väl passa på att slå ett slag för Sverige topo kartan då.
Fördelen är att man kan välja på många olika kartor, även satellit.
Det som är bra med vanliga terrängkartan är att den inte är så blek i solsken samt att åkbara stigar är med!
 
När jag läste mobil GPS så trodde jag att du ville ha en GPS som du lätt kunde flytta mellan olika fordon, inte en app till din mobil :huvet Mobilen har ett GPS-chip, appen presenterar data från det och visar tex var du är på en kartbild ;)
 
Du skall ha Viewranger , inte dyrt och köpa lantmäteriets karta dit.

Kör själv med Note10+IP6X skal samt/eller stor surfplatta i liknande setup.

Du kan ha licencen på flera enheter , offlinefunktion så du kör med nallen i offlineläge med bara GPS.

Strömsnålt
 
Tackar för tipset med viewranger. Men jag håller mej nog till Sverige topo maps nu när jag fått den att funka.
Är väldigt nöjd med den, har använt flitigt i ett år. :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top