Vilken MC?

Bloodforblood

moped ragger king
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Zundapp ZD30 -77
Jag har för ett tag sen tagit lätt mc kort och ska till å landsvägs regga min tt-r 125a. Men... har redan börjat tänka vad jag ska ha för mc senare (tung).
Vilken är mest värd pengarna?:
1.Suzuki Hayabusa
eller
2.Honda Blackbird.

Bloodforblood skrev:
Jag har för ett tag sen tagit lätt mc kort och ska till å landsvägs regga min tt-r 125a. Men... har redan börjat tänka vad jag ska ha för mc senare (tung).
1.Suzuki Hayabusa
eller
2.Honda Blackbird.

chansar på att du är en snorvalp som mig själv (18år) kört 125:a ett tag. Men du måste juh tänka som en 12 åring...köp en STRYPT 600 lär dig köra, ta bort strypningarna lär dig köra...sen om du fortfarande vill kolla på dom hojjarna. Om du köper en busa lr blackbird som hoj efter 125:a så säger jag att jag kan skicka blommor till sjukhuset.

(förlåt men jag har läst för många som första hoj lr hoj efter 125:a vill "jag ha retta lr busa") *TÄNK MÈ SKALLEN*

Heh okej :D. känner en som säljer en hayabusa för 60k och en b-bird för 70k så jag funderade bara lite. 600 säger du...hmm. aja låter faktiskt ganska bra :tummenupp

Bloodforblood skrev:
1.Suzuki Hayabusa
eller
2.Honda Blackbird.

Det var ett jävla steg från 125:an det... hoppas du inte tänkt dig att mellanklassregga en sån där muskelpråm :skrämd

Busan är snäppet häftigare tycker jag, om man är intresserad av den typen av hoj :)

/Martin

Jag klev från en urpluggad Aprilia RS 125a -98a till en R6a -01a ångrar inte mitt köp! MEN det är större skillnad än man tror!

Så ja tycker du ska satsa på en 600, mer behöver du inte...

/NeO :tummenupp

Swedie skrev:
tare him up!!!! lol

16 år.. ska kliva upp från 125an till... Busan! lol..

:squid :whip

Äh.... va fan låt killen drömma lite !! alla har väl gått i sånna tankar... "när jag får kort för tung ska jag fan ha en **** " eller ??

Men visst...kanske aningen drastiskt att ta ett ettt sååååååånt kliv :D :D

Jag gick från att aldrig har kört MC innan till att köpa en CBR 1000F och sen en blackbird efter 3 månader.

Idag har jag en Blackbird och jag måste verkligen säga att jag är grymt nöjd med den hojen. Jag har många gånger varit inne på att köpa en 1300 busa, men trots allt så behåller jag Blackbirden för dens otroliga egenskaper. Den går grymt snabbt, den är mycket lätt i kurvor, och den går mycket snällt inne i samhälle. Idag har jag en Blackbird med 150.3HK på bakhjulet, och snällare hoj vet jag inte för tillfället.

Självklart är tycke och smak olika, men jag rekomenderar varmt en Blackbird på många punkter....

Last edited:
Marsipulami skrev:
Jag gick från att aldrig har kört MC innan till att köpa en CBR 1000F och sen en blackbird efter 3 månader.

Idag har jag en Blackbird och jag måste verkligen säga att jag är grymt nöjd med den hojen. Jag har många gånger varit inne på att köpa en 1300 busa, men trots allt så behåller jag Blackbirden för dens otroliga egenskaper. Den går grymt snabbt, den är mycket lätt i kurvor, och den går mycket snällt inne i samhälle. Idag har jag en Blackbird med 150.3HK på bakhjulet, och snällare hoj vet jag inte för tillfället.

Självklart är tycke och smak olika, men jag rekomenderar varmt en Blackbird på många punkter....

Hmm, du säger att hondas tunga cbr:er är snälla och smidiga inne i samhällen, men beror inte det mest på att du inte haft någon 600 att jämföra med? Jag tycker definitivt inte att min hoj är sådär supersmidig på trånga parkeringsplatser, men visst... man vänjer väl sig snabbt vid de mesta. Däremot är den underbar på motorvägar och det är väl först och främst därför man köper en tung, men råstark och stabil sak??

/Martin

Bloodforblood skrev:
1.Suzuki Hayabusa
eller
2.Honda Blackbird.

hmm, det känns som att vi har pratat om detta tidigare här på Sporthoj.

Min absoluta rekomendation är att du INTE skall köpa en Havabusa eller Blackbird direkt efter 125'an. Kör en 600 eller liknande ett tag innan.
Jag orkar inte utveckla det mer.... sök på tidigare frågor/svar.

Jag vet att det finns vissa som har köpt en Busa som första hoj och det har gått bra, men det finns även ett antal som inte är kvar i livet och kan ge sina kommentarer.

Då vi redan hålller på ( jag vill också drömma :rolleyes: )

En hornet 600...vist går det bra att få den med 25kw....är den billig i försäkring och sådant??

Som sagt då vi redan håller på ;)

berggren_martin skrev:
Hmm, du säger att hondas tunga cbr:er är snälla och smidiga inne i samhällen, men beror inte det mest på att du inte haft någon 600 att jämföra med? Jag tycker definitivt inte att min hoj är sådär supersmidig på trånga parkeringsplatser, men visst... man vänjer väl sig snabbt vid de mesta. Däremot är den underbar på motorvägar och det är väl först och främst därför man köper en tung, men råstark och stabil sak??

/Martin

Jo, jag har kört en CBR 600F och visst, lite smidigare är den, helt klart. Men däremot att Blackbirden är en så pass stor hoj så må jag säga att den är smidigt för sin storlek... Och den är mycket smidig och lättmanövrerad med två på också....

Men sen är det som allting annat, smaken är som baken, delad :-)

Har kört båda två och blackbirden e som en pråm jämfört med busan! Valet e lätt....
:fakta

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back