Vilken MC tidning?

Gandalf skrev:
Köpte BIKE idag.. fick nästan slag när jag stog vid kassan

70 spänn!!!!!!!!!!

det e alldeles för mycket.
Jag köpte också den, men du får ju en DVD film till :)
Förövrigt har jag läst halva tidningen nu. Rätt informativ, och även om språket inte är det bästa så är det inget jag stör mig på direkt.. Är DVD skivan bra så var det lätt värt pengarna. *skall snart kolla in den*

Det var väl för DVD-skivan men tyvärr kändes det ganska tomt i övrigt... beror väl på att det är det sista de producerade innan de drog på semester! ;)

BigKay skrev:
Jag köpte också den, men du får ju en DVD film till :)
Förövrigt har jag läst halva tidningen nu. Rätt informativ, och även om språket inte är det bästa så är det inget jag stör mig på direkt.. Är DVD skivan bra så var det lätt värt pengarna. *skall snart kolla in den*

Du lär bli besviken dvd skivan är lika kass som förra året...

gthyni skrev:
MCM förståss!
där finns entusiasmen och ofta nåt
vackert engelskt lr italienskt som
går ruskit bra.
Ibland blir det lite mycket okörbara
glass-strutar, men jag läser hur man
portar en Knuckle-topp än jämförelsetester
av fläskiga touringmaskiner som jag inte
ens vill stå i närheten av.

Kan bara hålla med. MCM :bow

Bingo skrev:
Och språket... Språket :zpy

I övrigt kan jag inte låtsas som ingenting längre. Vi ÄR ense i sak :skrämd :D Låt mig bara lägga till Superbike Magazine, den tycker jag är bäst.

...

Vad i...... Även jag delar allas er uppfattning.

Den enda svenska hojtidning jag läser är MC-Folket och den kommer automatiskt när du blir medlem i SMC. De har massor av resereportage och några enkla test. Du hittar ingen billigare svensk mc-tidning.

BIKE prenumererade jag på för några år sedan men det slutade jag med. De har i och för sig endel bra tester av mc och hjälmar men det har alla engelska tidningar också. BIKEs "marknadsöversikter" är rent skrattretande. :zpy De väljer ut några produkter och kopierar leverantörernas beskrivning. Någon större översikt är det inte eftersom det finns minst 10 olika leverantörer och alla leverantörer har 10 olika modeller. Jag misstänker att den leverantör som ger flest skinställ till personalens flickvänner får de flesta och bästa recensionerna. I besparingssyfte (?) har de slutat med korrekturläsning och börjat använda "cut-and-past". De byter bara ut Honda mot Yamaha och så är en ny artikel klar.

Jag har köpt några tysk tidningar lite då och då men de är tunglästa (min tyska är i och för sig inte den bästa men hela stilen är tysk ordentlighet).

Om du behöver läsa en mc-tidning ska du satsa på de engelska. De har lite humor. Dock så verkar det som om ett test utan minst 50% kraschade hojar är ett misslyckat test.

//K

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back