Vilken MC tidning?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Vilken svensk MC tidning skall man köpa?
Jag har precis lagt ner bilsportprenumerationen efter 5 år... Jag skall ju bli motorcycklist! :)

Vilken är det som gäller? BIKE? Finns det fler?

Allt om MC är bäst.
BIKE är lite gladporr. Känns inte seriös, och de har problem med trovärdighet. I alla fall tycker jag det.

Men, det lär väll finnas en och en annan som inte håller med...
:hej

allt om mc är en gubbtidning tycker jag.. bike är roligare.. köp en av varje och bedöm själv

Allt om mc är en tidning för gubbar som vill se teste på nyafransiga packväskor och div kromskit, nä köp bike istället!.

Båda tidningarna är genomusla. Man måste inte konsumera skit bara för att man kör motorcykel. Spara pengarna till något vettigt.

Ett rakt svar på din fråga är: ingen! :fakta

Bingo skrev:
Båda tidningarna är genomusla. Man måste inte konsumera skit bara för att man kör motorcykel. Spara pengarna till något vettigt.

Ser man på, du har ju riktigt vettiga åsikter. Det trodde jag inte. :rofl

McB skrev:
Ser man på, du har ju riktigt vettiga åsikter. Det trodde jag inte. :rofl
Va fan... Tycker du att de är dåliga :confused: Hmmm... Ett tag sedan jag tittade i någon av dem :D

Bingo skrev:
Va fan... Tycker du att de är dåliga :confused: Hmmm... Ett tag sedan jag tittade i någon av dem :D

Ja, de suger. Trista reportage och lama korrekturläsare. Tacka vet jag Fast Bikes och Performance Bikes, det är grejer. :tummenupp

McB skrev:
Ja, de suger. Trista reportage och lama korrekturläsare. Tacka vet jag Fast Bikes och Performance Bikes, det är grejer. :tummenupp
Och språket... Språket :zpy

I övrigt kan jag inte låtsas som ingenting längre. Vi ÄR ense i sak :skrämd :D Låt mig bara lägga till Superbike Magazine, den tycker jag är bäst.

BigKay, om språket inte är något hinder så är vilken som helst av de tre ovanstående tidningarna överlägsna både svenska Bike och Allt om MC. De är inte dyrare heller om man prenumererar. Lösnumer kan man köpa i InterPress-butikerna. Det ligger en på gågatan i Malmö alldeles brevid det nya Butterickshuset (väl?).

Bingo skrev:
Och språket... Språket :zpy

Vansinnigt dåligt och har dessutom blivit betydligt sämre på sistone.

Det enda som är läsvärt (och dessutom den enda biten där språkbruket överstiger dagisnivå) i Bike är Jan Leeks krönikor och Stein Rømmeruds artiklar om körteknik. Dock är två A4-sidor inte värda de 50 riksdaler som tidningen kostar.

MCM förståss!
där finns entusiasmen och ofta nåt
vackert engelskt lr italienskt som
går ruskit bra.
Ibland blir det lite mycket okörbara
glass-strutar, men jag läser hur man
portar en Knuckle-topp än jämförelsetester
av fläskiga touringmaskiner som jag inte
ens vill stå i närheten av.

BigKay skrev:
Jag har precis lagt ner bilsportprenumerationen efter 5 år... Jag skall ju bli motorcycklist! :)

Förra året la jag ner bilsportprenumerationen som jag haft i 15år!
Samt Slitz..
Nu köper jag bara Bike ibland och tjuvläser polares tidningar.. :rodnar :rolleyes: :notme

Hann inte först men håller med om MCM... gillar attityden hos reportrarna mm... Inte heller helt fel att få se och läsa om kompromisslösa hojbyggen eller udda hojar (läs gamla och mycket ovanliga) eller om hojarnas knäppisar till ägare!!

Har inte kommit till att åka Harley D själv, utan håller mig till sporthoj ett tag till, men tycker att MCM är mycket trevlig läsning!!

Den tidning som verkligen är att rekomendera är ju engelska "Streetfighters" den är så mycket bättre än alla andra hojtidningar att dom inte ens lirar i samma divition. Fast det är klart om man inte gillar grisåking, bröst och streetfighters eller är allmänt känslig för grovt språk så uppskattar man nog den inte?. :tummenupp

Last edited:
BigKay skrev:

Man ska inte köpa svenska mc-tidningar. Man ska köpa Performance Bikes & Superbike Magazine istället. :fakta

Edit: Glömde Two Wheels Only som också är rätt najs.

Last edited:
Jag tycker svenska Bike är rätt trevlig... ;)

Tycker att bike recensierar samma motorcyklar i varje nummer det står exakt samma sak i varenda nr har kanske 6 nummer med exakt samma mototrcyklar i varej nummer å test..lite tråkigt :(

Köpte BIKE idag.. fick nästan slag när jag stog vid kassan

70 spänn!!!!!!!!!!

det e alldeles för mycket.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back