Vilken mc-tidning ska jag prenumerera på?

Bike, Motorrad och www.fastbikes.se tycker jag alla är mycket bra. Som regel är det nog fastbikes.se som har mest genomarbetade tester och mycket bilder och teknisk information när de gjort en provkörning.

I brevlådan på Mosta Hill landar bara två Svenska Hojtidningar (med kanske lite annorlunda demografi än här) MCM www.mcm.se & Gasoline www.gasolinemagazine.se tidigare kom även Bomber men inte längre. Visst läser man både Bike & Motorrad och ett gäng Amerikanska blaskor varje månad och dagligen blir det www.fastbike.se en av dom mest aktuella MC "tidningarna" som finns.....

DP says: Spendrar alldeles för mycket på tidningar men det finns ju sååå många på Press Stop....

Tack för alla svar! Utan att ha bifogad en poll så har jag iallfall en gissning på vilken svensk tidning som läses mest här.

Men är det nån som kan svara på om det brukar vara artiklar om hojar som inte är splitt nya i Bike och Motorrad?

Det är ju precis det jag menar, fattar inte hur svårt det kan vara att göra rätt för sig...

Kan vara svårt om det inte finns några pengar att göra rätt för sig med. Det var därför jag slutade. Jag drev tidningen första året och har själv loosat 40-50 tusen av privata pengar.

Tack för alla svar! Utan att ha bifogad en poll så har jag iallfall en gissning på vilken svensk tidning som läses mest här.

Men är det nån som kan svara på om det brukar vara artiklar om hojar som inte är splitt nya i Bike och Motorrad?

Bike har test av en begagnad hoj i varje nummer. Ibland skriver de kortare om flera av samma typ.

Bästa tidningen är helt klart MCM.
Gillar egentligen inte alls coppers och HD. Men tidningen är ändå så skön att läsa så den får komma till min brevlåda.
Dom törs stå för sin egen stil.

Bike är också en typ av kappvändar tidning som gör allt för alla, törs inte ha sin egen stil. Som det var dom 5 första åren.

Motorad är lika upphetsande som ett Excel-blad. Vist är det kul med fakta ibland, men det är ju ingen måtta med tabeller och mätvärden.
Bilder och text är också väldigt tråkigt designat.

Mats

Motorrand är mycket bra med sina 5000mila de har även begagnat tester. Tycker den är bättre än bike iallafall

Engelska Fast Bikes, helt klart. De har ett beg-test i varje nummer också. Utförliga tester och humor. Inte alls som BiKEs tunna "tester" skrivna utifrån nåt pressmaterial. För mycket rena sakfel i Bike och Motorrad oxå och fel bilder i hojtesterna :rolleyes: Skulle aldrig prenumerera på nån svensk mc-tidning. Har blivit alldeles för bortskämd med de engelska där man får veta hur hojarna faktiskt är att köra, inte bara millimeter och grader hit och dit. Moppefuckofakta...:mad:

:va Varför inte köpa två lösnummer av varje blaska o sen bestämma vilken som DU tycker är bäst o skita i vad alla andra tycker:tummenupp

Det är klent med det. Bike kör begagnattester. Men det handlar mest om hojar som är kring 10 år gamla eller så.

Men är man intresserad av klassiska racemaskiner så är det Classis Bike som gäller. De tar upp allt från trialmaskiner på 50-talet till 80talets hetaste sporthojar ungefär. På senaste numret så har de bland annat en Bimota DB1 på förstasidan och sedan en artikel om ett räserbygge av en Honda XL250.

Det står mellan Bike och Motorrad, vi får se vilken det blir. Tack för tipsen om fastbikes.se, hade missat den sidan.

Jag kan tänka mig att de engelska tidningarna är bra då de borde ha lite bättre underlag. Hittade dock inte så mycket på PBs hemsida och det var dyrt...

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back