Vilken Mark är Purples bästa?

Vilken är bäst?

• Antal röstningar
    0
Webspy skrev:
Själv har jag någon konstig läggning åt Mitzie Dupree från House of blue light...

EDIT: Ash, När e det dags för att diskutera Lawless bästa alster ?

När som helst! Fast jag tycker personligen inte att det finns så mycket att diskutera där. "The Crimson Idol" står i en ohotad särklass där! Även om debutskivan gärna åker på när det vankas gyllene skumande dryck!

Chris Ash skrev:
När som helst! Fast jag tycker personligen inte att det finns så mycket att diskutera där. "The Crimson Idol" står i en ohotad särklass där! Även om debutskivan gärna åker på när det vankas gyllene skumande dryck!

Underbart. Speciellt om man tar sig tid att läsa inledningen i skivkonvolutet innan man börjar lyssna.... o sen dessutom hänger med i texthäftet så man fattar precis hur bra den skivan faktiskt är...

Som opera o poesi - fast bra.

En av de grymmaste plattorna - alla kategorier.

Såg videon "Blind in texas" på MTV för ett par dagar sedan.... hamnade nästan i chocktillstånd över att dom faktiskt spelade wasp.

//Anders

Last edited:
Att Mk II skulle vinna var ju iofs ganska väntat, men att den skulle vinna så förkrossande trodde jag inte. Iofs är inte 20-30 pers ett jätteunderlag, men framföralt Mk III har många anhängare.

Nu kommer en dokumentär snart om Mark IV-sättningens våldsamma korta liv och tragiska död....

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=144458

Jag blir så bekymrad när jag tänker på det......vad vi gick miste om, tänk om Beatles gått i graven efter första plattan? Hoppas det fokuseras mer på musik och mindre på knark och brudar än vad som antyds av klippen......bara lyssna på jammandet i bakgrunden som leder in till "Gettin Tighter" spontan magi....varför finns inga rockmusiker av denna kalibern idag?

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back