Vilken Map till PCIII?

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Nu när man är student så har man trots penga brist lyckats införskaffa en Powercommander på hojen. Men nu har jag inga pengar till en riktig bänkning så jag var inne på powercommanders hemsida och tänkte ladda ner en tillfällig mapp.
Jag har en CBR 600 F4I med BMC luftfilter och ett Yoshimurra RS-3 slipon och det finns två stycken mappar att välja mellan.. En map med Yoshimurra RS-3 slipon och orginal luftfilter, sen finns det en map som har Yoshimurra RS-3 slipon och K&N filter fast denna map är till california Model, vilket jag har förstått så har den en O2-sensor. spelar detta någon roll?

Så nu till frågan vilken av dessa mappar tror ni passar bäst till min hoj?:confused:
Jag är helt grön på det här och har noll koll, så det hade varit fint att få lite råd och tips..

Jag skulle nog inte välja den california modellen.

Normalt sett ska California-modellens sensor varken göra från eller till då den bara brukar funka vid tomgång och små gaspådrag. Å andra sidan gjorde en foam-luftfilter på min hoj nästan ingen skillnad i soppabehovet.

Du brukar kunna öppna filerna och titta på justeringarna - kolla där och jämför om det är stora skillnader mellan mapparna.

Min begränsade erfarenhet säger i alla fall att endast ett öppnare filter inte medför att motorn går skadligt magert.

Det borde därmed inte vara någon större skillnad mellan mapparna - och då kan Du ju prova Dig fram vilken Du tycker fungerar bäst.

Nu har jag ingen erfarenhet från Din hojmodell, så ovanstående info må Du värdera utifrån att det är erfarenheter från andra mc:s...

Lycka till i alla fall!

Normalt sett ska California-modellens sensor varken göra från eller till då den bara brukar funka vid tomgång och små gaspådrag. Å andra sidan gjorde en foam-luftfilter på min hoj nästan ingen skillnad i soppabehovet.

Du brukar kunna öppna filerna och titta på justeringarna - kolla där och jämför om det är stora skillnader mellan mapparna.

Min begränsade erfarenhet säger i alla fall att endast ett öppnare filter inte medför att motorn går skadligt magert.

Det borde därmed inte vara någon större skillnad mellan mapparna - och då kan Du ju prova Dig fram vilken Du tycker fungerar bäst.

Nu har jag ingen erfarenhet från Din hojmodell, så ovanstående info må Du värdera utifrån att det är erfarenheter från andra mc:s...

Lycka till i alla fall!
Jo, jag har kollat på dem olika justeringarna och dom skiljer sig ifrånvarann ganska mycket... men tack för infon och råden:tummenupp

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka