Vilken mailtjänst ska jag välja??

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har för närvarande sprays mail, men den kan göra vem som helst vansinnig...

Några ex på hur värdo den är:
- Man kan inte maila ex hotmailadresser eftersom hotmail har spärrat spray pga stora spamutskick.
- Tjänsten är seg.
- Mailen tar tid på sig att komma fram.
- Nu har ingen kunnat maila mig på en vecka. Alla får bara felmeddelanden om att det inte går att nå min adress...

Nu vill jag byta till en mailtjänst som fungerar klockrent! Den ska man kunna nå från vilken dator som helst, och inte vara beroende av något abonnemang el dyl. Dessutom gratis. Driftsäkerhet är a och o.

Skapligt drygt att byta adress nu när man haft samma i nästan 10 år och dessutom har förnamn.efternamn@spray.se idag. Nu kommer man väl få en adress full med siffror, understreck, bindestreck etc som kommer vara ett helvete att förklara för folk...

Jävla sprayhelvete!! :mad:

Jag röstar på Google Mail, www.gmail.com.

Du har en jäkla massa utrymme (över 6GB nu och ökar), enkelt att använda och gratis.

Kan skicka en inbjudan om du PMar en mail som funkar. :hihi

Jag är helt såld på gmail.

* Sjukt bra interface på nätet (känns bättre än mailprogram på datorn)
* Alldeles för mycket lagringsutrymme för att någonsin behöva mer (just nu 6825mb)
* Finns en notifier till desktopen (svengelska?) som säger till när du får nya mail, och som dessutom gör att du öppnar gmail när du klickar på en mailto:-länk
* Går att ladda hem en mobilklient som är riktigt användbar

EDIT Pi-Aff: för sen, men ta en invite av Jonathan så lovar jag att du inte ångrar dig!

Jag är helt såld på gmail.

* Sjukt bra interface på nätet (känns bättre än mailprogram på datorn)
* Alldeles för mycket lagringsutrymme för att någonsin behöva mer (just nu 6825mb)
* Finns en notifier till desktopen (svengelska?) som säger till när du får nya mail, och som dessutom gör att du öppnar gmail när du klickar på en mailto:-länk
* Går att ladda hem en mobilklient som är riktigt användbar

EDIT Pi-Aff: för sen, men ta en invite av Jonathan så lovar jag att du inte ångrar dig!

Hur aktiverar jag notifiern? Har letat men hittar inte.
Edit: ok, hittade, det är ju en programvara som man ska installera.

Last edited:
Gmail.

Inte ens något att fundera över. Överlägset.

Jag röstar på Google Mail, www.gmail.com.

Du har en jäkla massa utrymme (över 6GB nu och ökar), enkelt att använda och gratis.

Kan skicka en inbjudan om du PMar en mail som funkar. :hihi

Inbjudan? Hur funkar det?

Ska PMa en mail som fungerar... Inte det lättaste.

Edit: Alltså. Kan inte alla bara regga sig på sidan eller måste man ha en invite?

Last edited:
Instämmer med övriga; Gmail! Det bästa som finns tippar jag på.
Bra tilläggstjänster finns det också samt bra lagringsutrymme.
Snyggt är det också och inte alls lika jävla plottrigt som skit-hotmail.

Yahoo's email funkar bra, men då har jag iofs inte provat gmail. :)

Att du fram till år 2008 orkat med spraymail borde du få en medalj för:näsblod
Vart hämtar man medaljen? :hoppa

Jag har spraymail. Och det är dynga. Brorsans mail till mig går aldrig fram. Hälften av gångerna man tänker logga in på den så är det något som blir fel. Och en gång när jag satte in en annons på Blocket så landade alla svar på annonsen (men inte betalningsinformation etc från Blocket) i skräppostmappen, vilket jag inte upptäckte förens ett par veckor senare.
:huvet

Jag har kört Yahoo i 9år snart nu, och det har aldrig krånglat, så dom senaste åren är det min huvudmail. Jag har även Hotmail (värdelöst, segt till tusen t.ex) Gmail har jag också till vissa ändamål, det är ok, men jag gillar Yahoo bättre. Kanske vanan?
Jag har även gjort som nån föreslog, köpte en egen domän, en EU-domän, det kostar bara 49:- om året. På det viset har man ju så många mailadresser man vill för all framtid....eller så länge man har råd med 49:- om året vill säga.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti