Vilken mår kassast idag!?

Det är lugnt, det är 20 år sen....

Och det är ändå inte mitt värsta missöde.

:hihi Gassvetsar är INTE kul att missöda med...För ett gäng år sen (typ när jesus gick i blöjor) svetsade jag hjulhus på min gamla Opel Manta...Det resulterade i en gigantisk och brinnande droppe underredsmassa som landade på mitt lillfinger.:ajj Kan meddela att det tog en stund att dels få släck på svetsen (sån sinnesnärvaro hade ja iaf), ta mig ut från under bilen och lubba dom 50 metrarna till närmsta vatten källa (thank you, Lord, för regnvattentunnor)...Allt med att lillfinger i ljusan låga.:huvet

:hihi Gassvetsar är INTE kul att missöda med...För ett gäng år sen (typ när jesus gick i blöjor) svetsade jag hjulhus på min gamla Opel Manta...Det resulterade i en gigantisk och brinnande droppe underredsmassa som landade på mitt lillfinger.:ajj Kan meddela att det tog en stund att dels få släck på svetsen (sån sinnesnärvaro hade ja iaf), ta mig ut från under bilen och lubba dom 50 metrarna till närmsta vatten källa (thank you, Lord, för regnvattentunnor)...Allt med att lillfinger i ljusan låga.:huvet

På samma företag där jag hade mitt missöde, hade en annan anställd ett litet missöde med gassvetsen, han satte eld på hela företaget inklusive dom lastbilar som stod inlåsta där...

Brinnande underredsmassa som droppade ner i smörgropen, ett 24 meter långt, en meter djupt och en meter brett dike med spillolja och diesel....
(öppen grop, man tömde allt rätt ner genom gallret, även diesel när man bytte dieselfilter)

Dom fick tillkalla flygplatsbrandkåren för att släcka.

Själv har jag mest gått hemma och myst i mina raggsockor och snytit mig om vart annat. Riktigt förkyld.
Det har dock inte hindrat mig från att ta en öl eller två, dock långt ifrån att bli bakis :)

Swish: En tjejkompis råkade ut för att en kille tappade en tänd cigg i klyftan på henne och hon brände sig grymt (precis mellan tuttarna också). Slutade med att hon fick 38000 på försäkring eftersom ärret var inom "normal urringning" och därmed vanprydande. En kolbit borde kunna orsaka större ärr också tycker man.

Lycka till med läkning och eventuell ersättning.

Du får tejpa tuttarna utåt åt varsit håll med silvertejp så att det läker lättare :gnissla

Killen verkade ju inte ha alla höns hemma iaf!
Jag vet inte om mitt faller inom kategorin "normal urringning" men jag ska ta reda på det. Måste ju kunna få en slant i vilket fall, så som det ser ut.

Hehe ja, hade ju vatt nåt att tejpa de åt olika håll!
Tror jag nöjer mej med att åka in till sjukan en gång om dagen och få det omlagt! :tungan

Killen verkade ju inte ha alla höns hemma iaf!
Jag vet inte om mitt faller inom kategorin "normal urringning" men jag ska ta reda på det. Måste ju kunna få en slant i vilket fall, så som det ser ut.

Hehe ja, hade ju vatt nåt att tejpa de åt olika håll!
Tror jag nöjer mej med att åka in till sjukan en gång om dagen och få det omlagt! :tungan

Jag var berättigad till 74 000 för mitt ärr som sitter mellan brösten, ärret är 17cm långt, 2 cm brett och riktigt fult(hälften av ärret syns i "normal urringning" )men fick ingen ersättning då jag anmälde ärendet för sent samt att när detta skedde fanns inte denna möjlighet till ersättning hos "mitt" försäkringsbolag. Jag önskar i dagsläget att jag varit mer påstridig då och överklagat men gjorde inte det och idag är det försent för det också :huvet

Skickade ett PM till dig med lite råd och tips

Last edited:
Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back