Vilken lackeringsfirma rekomenderas?

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hade denna tråd uppe i teknikforumet, men fick så dålig respons så jag provar här. Det är nog mera rätt att fråga här inne.

Har ni tips på firmor där ni lämnat in plastdetaljer för lackning och ni har blivit nöjda med resultatet? Kostnaden skit samma, nu vill jag veta vart man får ett bra jobb gjort. Helt klart en bonus om det är rimliga kostnader eller tom billigt Jag ser helst att ni nämner firmor innom cirkeln Södertälje, Västerhaninge, Västberga, Bromma. Men alla namn på företag som gör bra jobb är välkomna, så kanske andra har nytta av denna tråd oxå. Å varför inte passa på att göra en "svartalistan" oxå om någon har dåliga erfarenheter av oseriösa eller okunniga lackerare. Ös på nu!

Läs gärna denna tråd oxå och lägg lite komentarer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124360
 
Kawwa skrev:
2241731 Hade denna tråd uppe i teknikforumet, men fick så dålig respons så jag provar här. Det är nog mera rätt att fråga här inne.

Har ni tips på firmor där ni lämnat in plastdetaljer för lackning och ni har blivit nöjda med resultatet? Kostnaden skit samma, nu vill jag veta vart man får ett bra jobb gjort. Helt klart en bonus om det är rimliga kostnader eller tom billigt Jag ser helst att ni nämner firmor innom cirkeln Södertälje, Västerhaninge, Västberga, Bromma. Men alla namn på företag som gör bra jobb är välkomna, så kanske andra har nytta av denna tråd oxå. Å varför inte passa på att göra en "svartalistan" oxå om någon har dåliga erfarenheter av oseriösa eller okunniga lackerare. Ös på nu!

Läs gärna denna tråd oxå och lägg lite komentarer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124360


Nu har jag lämnat in på Högdalens billackering, fick tips av annan lackfirma som tyckte jag skulle lämna dit. Återkommer när jag fått resultatet.
 
Kawwa skrev:
2249498 Nu har jag lämnat in på Högdalens billackering, fick tips av annan lackfirma som tyckte jag skulle lämna dit. Återkommer när jag fått resultatet.


Delarna var färdiga före midsommar, så fort gick det :banana
Resultatet OK. Det enda som stör mig lite är några gropar i lacken på framskärmen, men det är tack vare detta djävla silicone som används titt som tätt. Inte lack killens fel. Ensitscutsen var det inga gropar i lacken på. Jag skall lämna in fler delar på lackning i framtiden och då kommer jag med all säkerhet åka dit igen.
 
Har också hört mycket gott om firman i Högdalen. Annars rekommenderar jag varmt (via många kontakter i Classic Suzuki klubben) KN Plåt och Lack på Rutger Fuchsgatan 25 i Stockholm. Är en kille som heter Kjell Norling som äger stället och det är bra priser, går snabbt och blir perfekt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top