Vilken lackeringsfirma rekomenderas?

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Hade denna tråd uppe i teknikforumet, men fick så dålig respons så jag provar här. Det är nog mera rätt att fråga här inne.

Har ni tips på firmor där ni lämnat in plastdetaljer för lackning och ni har blivit nöjda med resultatet? Kostnaden skit samma, nu vill jag veta vart man får ett bra jobb gjort. Helt klart en bonus om det är rimliga kostnader eller tom billigt Jag ser helst att ni nämner firmor innom cirkeln Södertälje, Västerhaninge, Västberga, Bromma. Men alla namn på företag som gör bra jobb är välkomna, så kanske andra har nytta av denna tråd oxå. Å varför inte passa på att göra en "svartalistan" oxå om någon har dåliga erfarenheter av oseriösa eller okunniga lackerare. Ös på nu!

Läs gärna denna tråd oxå och lägg lite komentarer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124360

Kawwa skrev:
2241731 Hade denna tråd uppe i teknikforumet, men fick så dålig respons så jag provar här. Det är nog mera rätt att fråga här inne.

Har ni tips på firmor där ni lämnat in plastdetaljer för lackning och ni har blivit nöjda med resultatet? Kostnaden skit samma, nu vill jag veta vart man får ett bra jobb gjort. Helt klart en bonus om det är rimliga kostnader eller tom billigt Jag ser helst att ni nämner firmor innom cirkeln Södertälje, Västerhaninge, Västberga, Bromma. Men alla namn på företag som gör bra jobb är välkomna, så kanske andra har nytta av denna tråd oxå. Å varför inte passa på att göra en "svartalistan" oxå om någon har dåliga erfarenheter av oseriösa eller okunniga lackerare. Ös på nu!

Läs gärna denna tråd oxå och lägg lite komentarer.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124360

Nu har jag lämnat in på Högdalens billackering, fick tips av annan lackfirma som tyckte jag skulle lämna dit. Återkommer när jag fått resultatet.

Kawwa skrev:
2249498 Nu har jag lämnat in på Högdalens billackering, fick tips av annan lackfirma som tyckte jag skulle lämna dit. Återkommer när jag fått resultatet.

Delarna var färdiga före midsommar, så fort gick det :banana
Resultatet OK. Det enda som stör mig lite är några gropar i lacken på framskärmen, men det är tack vare detta djävla silicone som används titt som tätt. Inte lack killens fel. Ensitscutsen var det inga gropar i lacken på. Jag skall lämna in fler delar på lackning i framtiden och då kommer jag med all säkerhet åka dit igen.

Har också hört mycket gott om firman i Högdalen. Annars rekommenderar jag varmt (via många kontakter i Classic Suzuki klubben) KN Plåt och Lack på Rutger Fuchsgatan 25 i Stockholm. Är en kille som heter Kjell Norling som äger stället och det är bra priser, går snabbt och blir perfekt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back