Vilken låt?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Har fått en svensk reggaelåt på huvet!

Har hört den på radion några gånger nu. Är b.la en tjej som sjunger nåt om babylon men det är det enda jag kommer ihåg av texten typ. Nån som vet vad det kan vara? :näsblod

Alla reagaelåtar någonssin innehåller ju referenser till babylon, så det var inte en speciellt utmärkande beskrivning :D

Syster sol gör ju mycket tillsammansmed General Knas (även den här) och andra artister, den här låten finns i en liveversion från P3:

Hennes senaste skiva är dock inte lika reagge som dom tidigare med Livelihood och dom egna.

Tyvärr tycker jag att hon utvecklas åt fel håll, men det är klart att hon ska exprimentera.

På senaste skivan har hon ju alla kompisar som gästartister, bland annat sin bäste vän Cleo härifrån Umeå.

Alla reagaelåtar någonssin innehåller ju referenser till babylon, så det var inte en speciellt utmärkande beskrivning :D

Syster sol gör ju mycket tillsammansmed General Knas (även den här) och andra artister, den här låten finns i en liveversion från P3:

Hennes senaste skiva är dock inte lika reagge som dom tidigare med Livelihood och dom egna.

Tyvärr tycker jag att hon utvecklas åt fel håll, men det är klart att hon ska exprimentera.

På senaste skivan har hon ju alla kompisar som gästartister, bland annat sin bäste vän Cleo härifrån Umeå.

Jag vet men det var babylon jag kom ihåg :hihi

Live-versionen var bra, hon var trevlig att vila ögonen på med :brynad

Jag vet men det var babylon jag kom ihåg :hihi

Live-versionen var bra, hon var trevlig att vila ögonen på med :brynad

Jo, Isabell som hon heter är ruggigt söt, hon spelade in en Video här uppe i Umeå också (en polares polare som gjorde videon och även omslaget) och då togs det en del festliga bilder tillsammans med Cleo. (syns i slutet av videon)

Last edited:
Letar efter en låt som används i 9 fall av 10 när man snabbspolar hemmaklippta filmer. "Rolig" melodi är det.
Sjukt svårt att förklara mer men jag tror att dom flesta har hört låten.

Någon som har nån idé om vilken låt det kan vara?

:)

JA! Tack! :) Fan som jag har letat.. Håller på med en studentfilm åt syrran. Ska lägga in det under snabbspolning när vi bygger tält och förbereder. :)

Återigen tack för hjälpen Slowroller! :)

Kan nån blues-guru svara på vilken låt som spelas i denna filmen?

Har googlat som fanken men hittar nada...:confused:

http://www.youtube.com/watch?v=bMprmYWzjUI

Nu skämtar du va?! :va :7peta

Det står ju t.o.m på youtube vad låten heter, Bryan Cherry Band - Act A Fool :)

http://www.youtube.com/watch?v=J1Vg_zlLie0

Edit: Till nästa gång :)

youtubed.jpg

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär