Vilken läktare ska man välja på Valencia???

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Tja.

Nu verkar det som att jag kan ha sådan tur att ev. åka på MotoGP finalen i Valencia i november. Det är en polare som är supergivmild och vill bjuda med mig om han får sålt sitt hus! Skojja man blir glad:tummenupp

Nu är ju frågan då vilka biljetter vi ska köpa. Som jag förstår det på biljettbokningen så finns det biljetter till alla läktare förutom Yellow och Orange kvar. Är det någon som varit där som kan hjälpa oss bestämma vilken som är bäst att stå på. Vi vill gärna ha så att man kan följa loppet på en stormonitor men samtidigt se så mycket när action som möjligt.

Vad säger ni?

Bifogar länk till bankartan.

http://expedia.com/daily/travelshops/addon/circuitmaps/valencia_motogp.asp

Var på Valencia förra året och satt på Blue.
Blue och Green hade inga monitorer.
Det fanns en monitor som jag såg där jag satt och den pekade mot Yellow.
Det var lite värdelöst utan skärm då dom som refererar bara pratar spanska och kan man inte det så visste man ingenting om träningarna och kvalet. Racet är ju lättare att följa.:)
Dock så ser man största delen av banan från Blue, Green och Red.

Var på Valencia förra året och satt på Blue.
Blue och Green hade inga monitorer.
Det fanns en monitor som jag såg där jag satt och den pekade mot Yellow.
Det var lite värdelöst utan skärm då dom som refererar bara pratar spanska och kan man inte det så visste man ingenting om träningarna och kvalet. Racet är ju lättare att följa.:)
Dock så ser man största delen av banan från Blue, Green och Red.

Ok, så du tycker i så fall att kanske Red är bäst då för att där finns en monitor och man ser lika mycket som från Green och Blue?

Man kan ju sitta vid start o mål men det kostade ju mer än dubbelt så mycket.

Köpte du biljetter i förtid eller på plats?

Ok, så du tycker i så fall att kanske Red är bäst då för att där finns en monitor och man ser lika mycket som från Green och Blue?

Man kan ju sitta vid start o mål men det kostade ju mer än dubbelt så mycket.

Köpte du biljetter i förtid eller på plats?

Det var lååångt bort till Red från där jag satt så vet inte hur man ser där. Vet bara att om jag skulle dit igen så skulle jag nog välja en plats med monitor.

Det finns en monitor uppe på kullen bakom långsideläktaren, mycket billigare biljetter men du ser inte så mycket av banan därifrån.

Biljetter var köpta tidigt på våren, tog över dom från en som fått förhinder.

Bökigast var nog att planera hemresan då det inte gick några direktflyg till Sverige dagen efter Gp:t (Ryan Air)

Det var lååångt bort till Red från där jag satt så vet inte hur man ser där. Vet bara att om jag skulle dit igen så skulle jag nog välja en plats med monitor.

Det finns en monitor uppe på kullen bakom långsideläktaren, mycket billigare biljetter men du ser inte så mycket av banan därifrån.

Biljetter var köpta tidigt på våren, tog över dom från en som fått förhinder.

Bökigast var nog att planera hemresan då det inte gick några direktflyg till Sverige dagen efter Gp:t (Ryan Air)

Ok, vilken är långsideläktaren? Är det den som inte har en färgkod, balcony general admission på bilden?

Där ska tydligen vara en monitor vid röd samt står det att man ska se bra från den så det kanske är bästa valet då. Visst är det kul med så här bekväma problem :)

Flög ni till Alicante då eller?

Last edited:
Ok, vilken är långsideläktaren? Är det den som inte har en färgkod, balcony general admission på bilden?

Där ska tydligen vara en monitor vid röd samt står det att man ska se bra från den så det kanske är bästa valet då. Visst är det kul med så här bekväma problem :)

Flög ni till Alicante då eller?

Kan vara den som kallas balcony eller om det är bakom den, du sitter iallafall uppe i en slänt/sluttning, det är inga sittplatser där så du får slå ner rumpan i gräset. Läktaren Blue och Green skymmer en stor del av banan.

Ner flög vi från Skavsta till Valencia kostade 400:-
Hem flög vi från Valencia till Frankfurt-Hahn vänta 6 tim sedan till Skavsta kostade 1150:-. Men vi letade efter det billigaste alternativet vi kunde hitta. Reguljärflyg kostar 7000-8000:-/enkelresa:gnissla

Om jag kom ihåg rätt så blev kostnaden ungefär såhär:
Biljetter fre-sön på Blue-läktaren 1150:-
Flyg ToR 1500:- (Ner på fre och hem mån)
Hotell 3 nätter 1800:- (2 st i dubbelrum)
Div trp 400:- (vi bodde i Valencia och det är ca 3 mil till banan)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026